Našťastie sa dajú vypnúť.
Prednedávnom spoločnosť Capcom oznámila, že do svojej bojovej hry Street Fighter V pridá možnosť zobrazovania reklamy. Aj keď uisťovali, že tento systém bude mať reštrikcie, čo a kde môže zobrazovať, mnoho hráčov sa obávalo, ako to dopadne. Patch vyšiel a hráči…samozrejme nie sú nadšení.
Výsledkom je to, že postavy nemajú na svojich ramenách a na ďalších častiach tela vlajky krajín, ale reklamné logá spoločností. Nedá sa povedať, že by to celé vyzeralo veľmi vkusne, no Capcom tento krok obhajuje. V prvom rade, zobrazovanie reklám je úplne dobrovoľné, no spoločnosť vás motivuje, aby ste si túto možnosť nechali aktívnu a to tým, že za každú videnú reklamu dostanete odmenu v podobe in-game peňazí, za ktoré si následne môžete kúpiť in-game obsah. Reklamy sú navyše zobrazované len na „default“ skinoch postáv a zobrazuje sa iba v e-sport úrovniach.
Going into training mode YOOOOO LOLhttps://t.co/OaO4oOoRPy pic.twitter.com/Ds0CBJjaP1
— PRO7OTYPE @ Capcom Cup 2018 (@prototypeoflife) 11. decembra 2018
Nie je to prvý pokus, ako prepašovať reklamy do hier. Okrem tradičných sponzorských promo vecí popri hre, ako napríklad to, že Halo bolo po väčšinu času spájané s Mountain Dew a Doritos alebo že hráči Destiny dostali po kúpe Red Bullu prístup k exkluzívnemu questu, tak v minulosti sa vyskytovali aj agresívnejšie formy reklamy v hrách. Napríklad v Burnout Paradise sa na bilbordoch objavoval Barack Obama ako prezidentský kandidát.
Mnohí budú namietať, že je to dobrovoľné, ale ako všetci vieme, pri AAA vydavateľoch často býva pravidlo, že dáš prst a zoberú celú ruku.