Kontroverzné rozhodnutie môže mať ďalekosiahle následky.
Modovanie je hlavne na PC veľmi rozšírené. Bethesda vďaka tomu môže vydať nedokončenú hru, ktorú za ňu dokončia fanúšikovia, alebo tí ktorí si kúpili PlayStation Classic a nie sú spokojní s hrami ktoré sú v balení, môžu na tomto kúsku plastu rozbehnúť ďalšie hry z PlayStation 1. Modovanie je vec, ktorá dala vzniknúť napríklad Counter-Striku, Day of Defeat či DayZ.
Aj keď využívanie modovania je vo viacerých prípadoch na hranici zákonov, vo všeobecnosti sa pozerá skôr na jeho výhody a mnoho vývojárskych štúdií víta moderov vo svojich hrách a dáva im priestor na ich realizáciu. Vyzerá to tak, že minimálne v Japonsku sa s modovaním skončí úplne.
Táto krajina totiž prijala zákon nazvaný Japan’s Association of Copyright for Computer Software, ktorý zakazuje upravovanie herných súborov a taktiež aj upravovanie konzol a za porušenie tohto zákona hrozí vinníkom trest odňatia slobody vo výške do 5 rokov a taktiež pokuta do výšky 4 miliónov Yenov (približne 40 000 €). Oba tieto činy sú totiž po novom porušením Unfair Competition Prevention Law a zákonodarcovia ho obhajujú tvrdením, že je potrebné ochraňovať vývojárov a poskytovateľov služieb v tomto biznise.
O biznis tak prišla spoločnosť Cyber Gadget, ktorá predávala modifikátor na upravovanie uložených pozícií v hrách. Tento nástroj taktiež umožňovať používanie cheatov a aplikáciu rôznych iných modifikácií do hier. Tým, že úprava softvéru je od prijatia zákona nelegálna, musela ho firma prestať predávať.
Len dúfajme, že takéto praktiky sa postupom času nedostanú aj sem.