Renesancia starých hier.
Všetci milovníci starých klasických hier poznajú jedno z najväčších úskalí, ak si ich chcú vychutnať na moderných mašinách. Grafika v pôvodne nízkom rozlíšení jednoducho nevyzerá na súčasných monitoroch ani náhodou dobre. Pixely veľké ako slon, textúry pôsobiace len ako nejaký náhodný zhluk farieb, a vizuál pôvabný asi ako prd v spacáku.
Neurálna technológia vylepšovania obrázkov nie je nič nové, no tento systém sa v súčasnosti podarilo vyvinúť až do takej miery, že sa ju začína oplácať využívať pri vylepšovaní grafiky starých hier. Nechcem písať o mechanikách tohto systému, nakoľko nie som žiaden expert, avšak to najpodstatnejšie, a teda výsledky, sú skutočne uchvacujúce.
Technológia sa stále vyvíja, moderi sa učia stále efektnejšie využívať daný systém (premenných pri renderovaní je veľa), neurálnu AI technológiu zároveň spájajú s inými metódami, stále viac a viac hier dostáva moderný lifting. Skutočne sa tešíme na budúcnosť! Aké staré hry by ste si radi zahrali v takto vylepšenej grafike?
Pozrime sa na niekoľko príkladov
Final Fantasy VII [CaptRobau]
Legendárne RPG vyšlo na PlayStation v archaickom rozlíšení 320×240, vďaka čomu dnes v hre použité pre-renderované pozadia vyzerajú jednoducho zle. Moderi vyvinuli metódy ako dané pozadia vylepšiť (napr. Waifu2x), no to si žiadalo veľa času a výsledky neboli bez obmedzení ako v podobe vizuálnych artefaktov či straty mnohých pôvodných detailov. Tieto pozadia doteraz nikdy nevyzerali lepšie ako práve s AI, ktoré vytvoril moder CaptRobau.
Hexen [grandgreed]
Kultový „fantasy Doom“ z roku 1995 platí medzi jedno z prvých FPS a to znamená, že grafika hry má už svoj vrchol poriadne dávno za sebou. Aj keď pixelovatá grafika v 3D strieľačkách má svoj pôvab, tieto textúry vylepšené AI vyzerajú skutočne fantasticky. Textúry vyrobil moder grandgreed.
Max Payne [Gaiver74]
Noirový náladotvorca Max Payne je skvelá zábava aj po rokoch, hoci graficky už dlhšie ťahá za kratší koniec. Z prvých troch vymenovaných hier je to síce najnovší titul, no je mu to stále málo platné, pretože 18 rokov je jednoducho vidieť. Ak si chcete užiť hru s omnoho lepšou grafikou, pozrite na obrázky nižšie. Textúry boli vylepšené pomocou AI techniky ESRGAN moderom Gaiver74.
The Elder Scrolls III: Morrowind [DassiD]
Metóda ESRGAN bola použitá moderom DassiD pri vylepšení Morrowindu a v niektorých prípadoch ide o skutočne dych vyrážajúce výsledky.
Doom [hidfan]
Ultimátna klasika bola tiež obohatená o textúry vytvorené metódou ESRGAN. Ďakovať môžete moderovi hidfan.
Return to Castle Wolfenstein [Shiba Inu]
Aj táto parádna akčná hra bola vylepšená textúrami vypracovanými AI, konkrétne opäť metódou ESRGAN. Za týmito stojí konkrétne moder Shiba Inu.
Space Quest V: Roger Wilco – The Next Mutation [Brandon Blume]
Nakoniec tu máme legendárnu klasickú adventúru, ktorej pixely by vám dnes vypichli oči, no s metódou ESRGAN sa hra zrazu mení na úžasne vyzerajúci animovaný film ako vystrihnutý z 80. rokov. O tieto obrázky za zasa postaral istý Brandon Blume.