Odvážne tvrdenie.
Nadšenie opadlo. Google oficiálne vstupuje do herného biznisu. Cez streamovaciu službu Google Stadia. Sľuby sú veľké. Hranie na čomkoľvek s nízkou odozvou. Navyše, Google sám seba vidí ako budúcnosť hrania, čo demonštroval napríklad tým, na výstavisku GDC postavil stánky s najvplyvnejšími hernými produktmi ako napríklad konzolu Playstation alebo Power Glove a popri tom postavil prázdny stánok s popisom: „Coming Soon.“
Zatiaľ čo Microsoft, Sony a ďalšie firmy vidia streamovanie ako podporný prostriedok pre klasické konzoly, Google stavil všetko na jednu kartu. A vice-prezident Stadie, Phil Harrison potvrdil, že streamovanie je jediná cesta: „Chcem zdôrazniť že v žiadnom prípade nikdy nevydáme klasickú konzolu.“
Podľa neho nie je Stadia budúca generácia platformy, ale úplne nová generácia platformy. Niečo, čo tu ešte nebolo. Technológia, ktorá bude umožňovať vývoj bez toho, aby musel užívateľ investovať do hardvéru. „Počas posledných 40 rokov bol herný biznis zameraný na zariadenia. Ako vývojár som vyvíjal hry na zariadenia. No so Stadiou sme rozbili toto sklo a povedali vývojárom: „Internet je váš obchod a naša sieť v data centrách je vašou platformou.“
„Myslím si, že je to veľmi vzrušujúci moment pre herný priemysel. Celý svet sa hneď nevrhne na tento model a určite si to bude vyžadovať čas, no my si dávame načas, aby sme splnili každý sľub, ktorý sme dali. Je to však základ a verím, že je to začiatok konca konzol. Jednosmerná cesta, ktorou sa herný priemysel uberá.“
Prečítajte si tiež
Google Stévia, alebo prečo Googlu až tak neverím
„Konzoly nie sú náš biznis. Náš biznis je streamovacia platforma, kde sú srdcom data centrá. Pre budúcnosť hier to znamená, že prinášame demokraciu do toho, na akej obrazovke chce hrať. Tak ako som však povedal, táto zmena nenastane za jeden deň. Nemyslím si, že k streamovaniu presunieme všetkých hráčov naraz, no myslím si, že toto je veľká zmena.“
Čo však internet? Jeho rýchlosť, spoľahlivosť?: „Pre Project Stream sme mali podmienku 25mbps na hru v 1080p a 60FPS. Ale v realite používame menej, približne 20mbps. No našim cieľom zlepšenie tejto služby, aby vám na hranie v 4K 60FPS stačilo 30mbps. Táto rýchlosť nie je veľkým problémom pre veľkú časť sveta a myslím si, že s týmito požiadavkami môžeme dosiahnuť veľkú časť sveta.“
Harrison sa navyše neobáva ani poskytovateľov internetu: „ISP sa vždy prispôsobili tomu, čo od nich vyžadovali zákazníci. Keď začalo streamovanie hudby, zdvihli sa dátové balíčky. Keď sa začalo streamovanie filmov, zdvihli sa dátové balíčky. A to bude pokračovať. prostredie poskytovateľov internetu je kompetitívne prostredie. Teraz očakávame príchod 5G a ďalších technológií bez dátových obmedzení. Realita je však úplne iná.“
A podľa tvrdení Harrisona sa nemáme báť ani toho, že Google projekt pri potencionálnych počiatočných ťažkostiach opustí: „Rozumiem skepticizmu. Ale keď sa pozriete na to, akú investíciu sme spravili je to veľmi jasné. Nie je to triviálny projekt. Je to obrovská celofiremná iniciatíva, ktorá zahŕňa Youtube, našu technickú a sieťovú infraštruktúru. Reprezentujú ju tisícky ľudí, ktorí v tomto biznise pracujú.“
Čo však stále nevieme, je finančný model za pomoci ktorého bude Stadia fungovať. A Harrison sa k nemu odmietol vyjadriť, pretože údajne o tomto modeli momentálne rokujú so svojimi partnermi a nie je to niečo o čom by mohol rozprávať len tak pred publikom.