Prieskum medzi tínedžermi naznačuje temnú budúcnosť pre predajcov hier

Prieskum medzi tínedžermi naznačuje temnú budúcnosť pre predajcov hier

Digitál je budúcnosť.

Zatiaľ čo PC hranie je už takmer výlučne digitálne, konzoly síce tiež pomaly kráčajú týmto smerom, no krabicové verzie sú v tomto segmente stále silné, aj keď každoročne sa ich podiel znižuje. Momentálne odhady sú, že ich podiel je prinajlepšom 50% a pri online hrách dokonca iba 30%. To je však veľkým problémom pre klasické „kamenné“ predajne, pretože menej predaných hier = nižší zisk, a menej krabicových predaných hier = menej bazárových hier z ktorých majú kamenný predajcovia najväčšie marže.

Výskum o herných návykoch vykonala spoločnosť Piper Jaffray na vzorke 8000 tínedžerov (tzv. Generácia Z - narodení v rokoch 2007 až 2012) a výsledky naznačujú, že postupne sa všetci posúvajú k digitálu. Až 60% z nich totiž preferuje kúpu digitálnych verzií hier (čo je nárast z 55% v roku 2018 a 45% z roku 2017).

Podľa prieskumu minú tínedžeri na hry ročne viac ako 2600 dolárov a 14% svojich peňazí. Teda, chlapcov tínedžerov. U dievčat je to iba 1%.

Zástupca Piper Jaffray, Mike Olson taktiež prezradil, že podľa výskumu sú tínedžeri náchylnejší minúť vo free-to-play hrách viac ako pri bežných hrách, čomu nepochybne prispieva aj popularita Battle Royale hier ako PUBG, Fortnite a Apex Legends. Popularita týchto hier má však priamy dopad aj na ich rozhodovanie o kúpach ďalších hier. Až 13% z nich plánuje kúpu ďalších hier po hraní Fortnite.

Primárne dôvody, prečo tínedžeri preferujú digitálne verzie hier je jednoduchosť ich kúpy, kedy im často kúpa a stiahnutie zaberie menej času, ako keby mali ísť pre fyzickú verziu do obchodu.

Zdroj: Yahoo

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk