Digitál je budúcnosť.
Zatiaľ čo PC hranie je už takmer výlučne digitálne, konzoly síce tiež pomaly kráčajú týmto smerom, no krabicové verzie sú v tomto segmente stále silné, aj keď každoročne sa ich podiel znižuje. Momentálne odhady sú, že ich podiel je prinajlepšom 50% a pri online hrách dokonca iba 30%. To je však veľkým problémom pre klasické „kamenné“ predajne, pretože menej predaných hier = nižší zisk, a menej krabicových predaných hier = menej bazárových hier z ktorých majú kamenný predajcovia najväčšie marže.
Výskum o herných návykoch vykonala spoločnosť Piper Jaffray na vzorke 8000 tínedžerov (tzv. Generácia Z – narodení v rokoch 2007 až 2012) a výsledky naznačujú, že postupne sa všetci posúvajú k digitálu. Až 60% z nich totiž preferuje kúpu digitálnych verzií hier (čo je nárast z 55% v roku 2018 a 45% z roku 2017).
Podľa prieskumu minú tínedžeri na hry ročne viac ako 2600 dolárov a 14% svojich peňazí. Teda, chlapcov tínedžerov. U dievčat je to iba 1%.
Zástupca Piper Jaffray, Mike Olson taktiež prezradil, že podľa výskumu sú tínedžeri náchylnejší minúť vo free-to-play hrách viac ako pri bežných hrách, čomu nepochybne prispieva aj popularita Battle Royale hier ako PUBG, Fortnite a Apex Legends. Popularita týchto hier má však priamy dopad aj na ich rozhodovanie o kúpach ďalších hier. Až 13% z nich plánuje kúpu ďalších hier po hraní Fortnite.
Primárne dôvody, prečo tínedžeri preferujú digitálne verzie hier je jednoduchosť ich kúpy, kedy im často kúpa a stiahnutie zaberie menej času, ako keby mali ísť pre fyzickú verziu do obchodu.