Ďalšia nepriaznivá správa pre niektorých vydavateľov.
Mnoho vydavateľov aj po fiasku so Star Wars: Battlefront II stále propaguje a implementuje do svojich hier lootboxy. Prakticky všetky športové hry od EA ich majú implementované (Ultimate Team) a rovnako tak aj napríklad Call of Duty hry či Overwatch. Mnoho herných spoločností sa však bojí toho, že príde legislatíva, ktorá prítomnosť lootboxov v hrách obmedzí. Niektoré krajiny, ako napríklad Belgicko a Holandsko už lootboxy úplne zakázali.
Prečítajte si tiež
Ďalšia hra sa podvolila zákazu lootboxov v Holandsku a Belgicku
Vzhľadom na „výbuch“ okolo tejto témy si mnoho organizácii a zákonodarcov dalo vypracovať štúdie, ktoré by mali jasne odpovedať na otázku, či sú lootboxy formou gamblingu. A najnovšia štúdia vydavateľov určite nepoteší.
Najnovšiu štúdiu zverejnila University of British Columbia Center for Gambling Research. Tá vykonala dvojfázovú štúdiu. V prvej skúmala návyky 144 dospelých zo Severnej Ameriky o tom, aké sú ich znalosti o lootboxoch a následne tento proces zopakovali so 113 mladistvými.
Výsledky prezentoval vedúci výskumného tímu Gabriel Brooks: „Počas výskumu sme našli súvis, ktorý jasne poukazuje, že čím viac ľudia minú na gambling, tým viac väčší risk vyplýva z používania lootbox mechaník v hrách.“
Drvivá väčšina ľudí (až 94,8%) sa v hrách strela s lootboxmi a otvorila ich a až 68,1% dospelých a 86,2% mladistvých súhlasia s tvrdením, že lootboxy sú formou gamblingu.
Podľa výskumníkov neobstojí ani argument vydavateľov, že lootboxy nie sú formou gamblingu, pretože hráčov neodmeňujú peniazmi a neumožňujú im vyniesť zárobky z predaja predmetov mimo herný ekosystém, na rozdiel od kasín. No až 27,8% dospelých a 39,7% mladistvých našlo spôsob, ako predať predmet v lootboxe alebo samotný lootbox.
Brooks si je vedomý, že tento výskum nie je dostatočne silný na to, aby sa na ňom dala postaviť legislatíva, no podľa neho ide o prvý krok pri riešení tohto problému. Podľa neho je však z prieskumu dokázané, že ľudia, ktorí majú predpoklady problémov s gamblingom sú náchylnejší pri míňaní peňazí za lootboxy. Podľa neho by hry obsahujúce lootboxy mali mať minimálne varovanie na obale, alebo by malo byť zabránené, aby sa k takým hrám dostali mladiství.