Štatistiky, štatistiky, štatistiky.
Štúdia webu Gamesindustry.biz poukázala na to, že drvivá väčšina hier, ktoré sú ukazované fanúšikom na E3 konferencii spadajú pod tzv. „násilné hry.“ Podľa nich to dokazuje, že herní vydavatelia sa spoliehajú na základnú mechaniku: možnosť biť sa zabíjať.
Podľa ich prieskumu bolo z 239 ukázaných hier na E3 2019 iba 41 úplne nenásilných, čo je 17% zo všetkých hier. Z týchto 41 bolo však iba 17 od veľkých vydavateľov. Zvyšok spadal do kategórie indie hry.
Podľa ich metodiky je nenásilnou hrou každá, ktoré:
- Nevyžaduje, alebo nedáva hráčom príležitosť ublížiť a zabiť žijúcu bytosť.
- Neukazuje žiadny druh grafického násilia. Do tejto kategórie napríklad spadal aj Luigi, ktorý hádže duchmi o stenu a rozpadajúce postavičky v LEGO Star Wars
- Nepoukazuje na akty násilia – tu nespadajú hry, kde riešite vraždu, ktorá sa už stala
- Neukazuje ani minimalistické násilie
- Športové hry nie sú rátané ako násilné s výnimkou bojových hier ako box a wrestling
- Strategické hry, ktorých úlohou je dávať príkazy na zabíjanie sú považované za násilné
Po aplikovaní tejto metodiky sa zistilo, že spoločnosť Electronic Arts mala najlepšie rozdelený podiel medzi násilnými a nenásilnými hrami, kde až 33% ich produkcie tvoria nenásilné hry a to hlavne vďaka športovým hrám a The Sims 4.
Ubisoft skončil na druhom mieste, keď 31% ich hier bolo nenásilných a to vďaka hrám Just Dance a Roller Champions. Ubisoft taktiež pred E3 konferenciou predstavil novú expanziu pre Steep a taktiež aj expanziu Assassin’s Creed Odyssey: Discovery Tour.
Devolver Digital priniesol 28% podiel nenásilných hier, nasledovaný Microsoftom s 24% podielom (Flight Simulator a Lego Speed Champions pre Forzu Horizon 4)
Na opačnom konci spektra stojí Bethesda, kde bola jedinou nenásilnou hrou kartová hra The Elder Scrolls Legends (8% podiel). Ďalej je to Nintendo so 7% podielom nenásilných hier (Animal Crossing New Horizons) a Square Enix s 5% podielom (Circuit Superstars).