Konzoloví výrobcovia a herní vydavatelia idú bojovať proti klimatickým zmenám

Konzoloví výrobcovia a herní vydavatelia idú bojovať proti klimatickým zmenám

Zaviazali sa tak v iniciatíve.

Zatiaľ čo herný biznis je relatívne OK, tak naša planéta na tom až tak OK nie je a práve to je témou samitu OSN v New Yorku hrozba klimatických zmien. A zdá sa, že k udržateľnosti života na našej planéte sa chcú pripojiť aj tí, ktorí zarábajú na vývoji a distribúcii hier.

Preto podpísalo 21 spoločností iniciatívu Playing For The Planet. Jej úlohou je snažiť sa znižovať dopady herného priemyslu na životné prostredie a taktiež aj zvyšovať povedomie ľudstva o tomto probléme. Medzi jednotlivými signatármi nájdeme spoločnosti Sony Interactive Entertainment, Microsoft, Google Stadia, Ubisoft, Sports Interactive, Twitch, Niantic, Supercell, Playmob, Rovio, Sybo, Space Ape, Wild Works, Green Man Gaming, Creative Mobile, Reliance Games, iDreamSky, E-Line Media, Strange Loop, Pixelberry a Internet of Elephants.

Napríklad spoločnosť Sony vyhlásila, že tzv. „low power suspend mode“ v budúcej generácii Playstation konzol bude mať oveľa menšiu uhlíkovú stopu, ako to bolo v Playstation 4. „Keď si jeden milión užívateľov aktivuje túto funkciu, ušetríme ročne elektrinu, ktorou by sme mohli napájať ďalších 1000 domácností.“ Microsoft zas garantuje zníženie emisií o 30% do roku 2030. Taktiež budú šíriť osvetu prostredníctvom programu Build a Better World v Minecrafte.

Záväzky jednotlivých spoločností si môžete prečítať na oficiálnej stránke tejto iniciatívy.

Zdroj: UN

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk