Google Stadia bude mať o dva roky pri hraní „menšiu odozvu ako váš počítač“

Google Stadia bude mať o dva roky pri hraní „menšiu odozvu ako váš počítač“

Odvážne tvrdenie. Ako to však chcú spraviť?

Jedným z najväčších strašiakov cloud hrania je odozva pri hraní. Sú žánre (strategické hry), kde vysoká odozva až tak nevadí, no sú také (bojové hry, FPS hry) kde je to kľúčovým problémom. A vzhľadom na to, že Google Stadia nebude ponúkať lokálny hardvér a staví všetko na streamovanie, tak je pre Google extrémne dôležité, aby tento problém vyriešili. Fyzicky je totiž asi ťažko možné, aby streamovanie malo nižšiu odozvu ako lokálne hranie. Alebo áno?

O tomto probléme sa pre magazín Edge rozpovedal Viceprezident pre technológie Madj Bakar. Podľa neho bude o dva roky hranie cez cloud a streamovanie lepšie ako hranie cez lokálny hardvér.

Ako to chce Google spraviť? Spoločnosť totiž vyvíja technológiu založenú na machine learning, ktorá zabezpečí, aby boli hry responzívnejšie bez ohľadu na to, ako výkonný je lokálny hardvér. Nazývajú to „negative latency“ teda negatívna odozva.

Zjednodušene by to malo fungovať tak, že hra bude predpovedať to, aký krok najbližšie spravíte a spraví ho za vás ešte predtým ako stlačíte tlačidlo. Podľa niektorých dizajnérov by to malo fungovať na báze „branch prediction,“ ktorá je známou technológiou v dizajne procesorov.

Problém je, že zlé predikovanie toho, čo počas hrania stlačíte môže viesť k nežiaducim javom pri hraní hry ako napríklad desyncing alebo rubberbanding, čo nie je veľmi príjemné. Bakar nepriblížil ako má táto technológia fungovať konkrétne v službe Google Stadia, no tvrdí, že by sme sa jej mali dočkať už čoskoro.

Úprimne si nevieme predstaviť, ako by to mohlo fungovať. Áno, sú hry, kde sa dá predpovedať, akú klávesu stlačíte pri hraní a na základe toho poslať hráčovi vyrenderovaný vstup tak, aby bol na obrazovke v momente keď ho spraví, no čo v hrách kde sa to predikuje ťažko, ako napríklad v multiplayerových hrách. Zdá sa, že v tomto prípade musíme len čakať s čím Google príde a či to bude fungovať tak, ako Google chce, aby to fungovalo.

Každopádne. Je to zaujímavá marketingová stratégia priznať, že vaša služba bude počas dvoch rokov horšia ako lokálna konkurencia.

Zdroj: PCGamesN

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk