Známe prostredie pre herný vývoj.
Čo nám ponúkne Stadia oproti ostatným veľkým platformám z hľadiska obsahu? Zatiaľ nič, no už sa na tom pracuje. Je zrejmé, že exkluzivity sú veľmi dôležitou časťou herného biznisu, pretože to čo si môžete zahrať iba na jednej platforme je niečím čo láka hráčov, aby využívali túto platformu (Nintendo a Sony by vedeli rozprávať).
Vice-prezidentka Stadia Games and Entertainment, Jade Raymond predstavil prvé štúdio, ktoré bude vytvárať first-party obsah pre platformu. Jeho lokalitou je kanadský Montreal, ktorý je veľmi populárnym miestom na vývoj hier:
„Je pre nás veľmi dôležité tvoriť first-party hry, ktoré nebude možné mať na ktorejkoľvek inej platforme. Vďaka cloudu budeme môcť robiť mnoho vecí, ktoré nebudete môcť zažiť nikde inde a myslím si, že presne toto je úloha first-party štúdia. Ukázať sa a umožniť ostatným predstavovať si, čo je na tejto platforme možné. Predstavte si napríklad, že namiesto klasického zadávateľa questov, ktorý opakuje statický dialóg budete mať realistickú interakciu prostredníctvom Google Duplex.“
Ak sa však tešíte, že takúto hru si čoskoro zahráte, tak musíte trochu brzdiť. Raymond priznala, že dlhú dobu sa budú spoliehať na third-party hry, pričom niektoré z nich dostanú určité Stadia-špecifické vylepšenia. Zároveň budú vyhľadávať second-party partnerov, ktorí budú vyvíjať hry exkluzívne pre Stadiu, pričom budú využívať výhody tejto platformy.
„Máme vo vývoji niekoľko exkluzívnych hier, ktoré dokážu silu našej platformy. Nebude to teda trvať štyri roky čakania, aby hráči dostali nový exkluzívny obsah. Niečo exkluzívne vydáme každý rok a budeme pridávať viac a viac. A nové štúdio bude katalyst v týchto snahách.“
Montreal patrí medzi veľmi populárne svetové lokality a nové Stadia štúdio teda nebude mať núdzu o potencionálnu pracovnú silu. Nachádzajú sa tu napríklad štúdiá Behaviour, EA Motive (Star Wars), Eidos Monteral (Deus Ex), Gameloft Montreal (Asphalt), Ubisoft Montreal (Assassin’s Creed), Warner Bros. Montreal (Batman: Arkham Origins) a ďalšie.