Vidí za tým tlak technologických spoločností.
4K hranie ja mantrou Sony a Microsoftu prakticky od momentu, kedy sa Sony rozhodlo vydať Playstation 4 Pro. Ba dokonca sa táto mantra znásobila a obe spoločnosti sa do budúcej generácie chvália podporou 8K rozlíšenia. Nie každý to však vidí ako veľmi potrebné. A jedným z nich je spoluzakladateľ štúdia Playdead, tvorcov Limbo a Inside, Dino Patti.
„Myslím si, že je to zbytočnosť. Podľa mňa je to niečo, čo je tlačené zo strany technologických spoločností, aby existoval dôvod na vydanie nových konzol.“
„Chcem si sám zvoliť cestu, akou sa pri tvorbe hier vyberiem a nechcem aby ma vtiahli peniaze týchto veľkých technologických spoločností. Existuje veľa ľudí, čo vidia niečo, čo sa leskne a idú za tým. A za nimi ide stádo hráčov rovnakým smerom.“
„Tieto spoločnosti nerešpektujú prirodzenú evolúciu hier a nanucujú vám nové technológie. Napríklad Microsoft. Keď vytvorili Kinect tak platili štúdiám za to, aby vytvorili veľké množstvo otrasných hier.“
Tieto slová od Pattiho zazneli na konferencii Reboot Develop v Kanade a okrem neho sa k tejto problematike vyjadrili aj ďalší herní vývojári, napríklad Guðmundur Hallgrímsson zo štúdia Klang Games. „My si pre naše hry volíme jednoduchý art štýl, pretože bojovať o čo najväčšiu vizuálnu kvalitu, to je problémom veľkých štúdií. Mňa kvalita grafiky veľmi nezaujíma, pretože hrateľnosť je vždy na prvom mieste.“