Google porušil 4K/60FPS sľub a teraz používa asi najtrápnejšiu výhovorku

Google porušil 4K/60FPS sľub a teraz používa asi najtrápnejšiu výhovorku

Škoda, že to nepovedal úplne na začiatku.

Prakticky hneď po spustení služby Google Stadia bola spoločnosť hráčmi obvinená, že porušila svoj sľub o 4K/60FPS, ktoré poskytne hráčom v každej hre. Google totiž od začiatku hovoril o svojom masívnom výpočtovom výkone (10,7 TFLOPS vs 6 TFLOS v Xbox One X) a o flexibilite svojej služby (že vie spojiť viacero výpočtových staníc naraz aby dosiahol cieľ 4K/60FPS). Lenže sľuby sa sľubujú...

...a blázni sa radujú. Stadia vyšla a taký Destiny 2 beží v 1080p na medium detailoch a Red Dead Redemption v 1440p v 30 FPS (pritom aj Xbox One X zvládne túto hru v natívnom 4K rozlíšení). Samozrejme, Google priamo hry neoptimalizuje a to je na starosti vývojárov, no celé to smrdí ťahaním za nos zo strany marketingu služby. 

Celej situácii nepomohol ani šéf hernej divízie Googlu Phil Harrison, ktorý ešte mesiac pred vydaním Stadie prezradil, že všetky hry pri vydaní budú podporovať 4K a jedinou výnimkou budú hry, kde sa vývojári z „umeleckých dôvodov“ budú snažiť zachovať 30FPS.

Pochopiteľne, zákazníci sú nahnevaní. Pretože ak Google vedel, že takýto sľub nevie splniť, tak ho v prvom rade nemal dávať. Lenže Google sa v reakcii na obvinenia zo zavádzania vydal cestou, ktorú možno označiť za dosť hanebnú.

Prakticky skonštatoval, že všetky hry sú v 4K, pretože aj keď nefungujú natívne v 4K rozlíšení, tak sú upscalované: „Stadia streamuje v 4K a 60FPS – a to zahŕňa všetky aspekty nášho spracovania grafiky: GPU, encoder, Chromecast Ultra – všetky tieto zariadenia fungujú v 4K rozlíšení s vhodným internetovým pripojením. Vývojári, ktorí pripravujú hry na Google Stadia pracujú na tom, aby poskytli hráčom najlepší možný zážitok z hrania. No ako vidíte na každej platforme, toto zahŕňa rôznorodé techniky, aby sa dosiahla čo najvyššia kvalita. Dávame vývojárom voľnosť, aby sa rozhodli, ako chcú dosiahnuť čo najlepší framerate a vizuálnu kvalitu a sme ohromení tým, čo dosiahli.“

„Tak ako každý vývojári, aj tí pre Stadiu budú zlepšovať hry pre túto platformu. A tým, že Stadia funguje v našich datacentrách, vývojári môžu inovovať rýchlo bez toho aby ste potrebovali patche alebo sťahovanie dát.“

Zdroj: Google

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk