Teda aspoň na Metacritic.
Dúfame, že nepatríte medzi ľudí, ktorí berú užívateľské recenzie na Metacritic smrteľne vážne. Pretože odhliadnuc od faktu, že služba nedokáže skontrolovať, či hru vôbec vlastníte, tak často je výsledné skóre absolútne nevypovedajúce o kvalitách a nekvalitách hry. Pretože aj keď mal Warcraft 3: Reforged pri vydaní veľké problémy, tak hádam sa zhodneme, že hra nie je tak slabá, že by si zaslúžila 0,5/10.
Problém užívateľských recenzií na Metacritic je veľký a dokazuje to aj nedávny prípad hry Kunai. Jej vývojár Benjamin de Jager zo štúdia TurtleBlaze prezradil, že ich hra bola zbombardovaná negatívnymi hodnoteniami, ktoré zhodili priemer hodnotení z 8,1 na 1,7. A ak si myslíte, že na to boli potrebné stovky hráčov, tak sa mýlite. Za všetkým stál jeden hráč.
„Neexistoval žiadny koordinovaný útok skupiny hráčov, ktorí chceli nám vývojárom týmto spôsobom vyslať nejaký signál, že sme niečo spravili zle. Kunai bola náhodne zvolená hra jedným hráčom, ktorý bol nahnevaný a popri tom pod vplyvom drog.“
De Jager to tvrdí na základe priznania samotného hráča, ktorý má zjavne problém sám so sebou, nakoľko sa mu podarilo zbombardovať aj hru Insurgency Sandstorm.
A ako sa mu to podarilo? Je to jednoduché. Metacritic nekontroluje vlastníctvo hry, dovoľuje odoslať niekoľko rôznych recenzií z rôznych účtov, no z rovnakej IP. Potrebujete iba niekoľko dočasných e-mail adries, vytvorenie účtu na Metacritic, následne nájdete hru ktorú chcete svojimi hodnoteniami zničiť a hotovo.
De Jager potvrdil, že hra z ničoho nič v užívateľskom hodnotení klesla na spomínaných 1,7 a kvôli tomu kontaktovali Metacritic, aby dali veci do poriadku. A podarilo sa. Recenzie od tohto jediného užívateľa boli zmazané a hra má momentálne užívateľské hodnotenie 7,3.
Poučenie z tohto príbehu? Asi také, že neverte užívateľským recenziám na Metacritic.