Štatistiky za druhý kvartál sú vonku.
Microsoft pred niekoľkými dňami oznámil, že v júli končí so svojou streamovacou službou Mixer a to v prospech spolupráce so službou Facebook Gaming. Pre niektorých to nedávalo zmysel, pretože nie je to tak dávno, čo spoločnosť minula desiatky miliónov dolárov na získanie hviezd herného streamovania, Ninju a Shrouda.
Pre tých, ktorí sa analýze herných streamovacích služieb venujú trochu viac to však bolo celkom jasné: Aj napriek ich príchodu sa Mixeru nepodarilo odlepiť od dna.
- A najnovšia analýza Streamlabs tomu dáva za pravdu. Tá skúmala obdobie od marca do júna 2020 a samozrejme, najpopulárnejšou streamovacou službou je Twitch, ktorý zlomil rekordy v počte odsledovaných hodín, streamovaných hodín, unikátnych kanálov a aj v priemernom počte divákov.
- Veľký nárast zažil aj Facebook Gaming, ktorý s 822 miliónmi odsledovaných hodín medziročne strojnásobil svoje čísla. Taktiež išlo o 55% nárast oproti predchádzajúcemu kvartálu.
- Youtube Gaming Live zas zažil 39,6% medzikvartálny nárast.
- Mixer zažil rekordný počet kanálov (5 miliónov), no pri bližšom pohľade sú problémy zrejmé. Napriek tomu, že Mixer má až 31% podiel v počte unikátnych streamovacích kanálov, tak sa zaslúžil iba o 14,4% v počte odstreamovaných hodín a z pohľadu počtu odsledovaných hodín sa Mixer krčí na poslednom mieste s podielom 1,4%. Laickými slovami to znamená, že Mixer mal veľké množstvo streamerov, no tí streamovali málo a sledovalo ich ešte menej divákov.
Najsledovanejšou hrou v Q2 2020 bol Valorant, nasledovaný hrou PUBG Mobile a Fortnite.
MIXER
Facebook Gaming
Youtube Gaming
Twitch
Zdroj: StreamLabs