Ako to však dopadne je vo hviezdach.
Bethesda bude mať pred predajom spoločnosti Microsoftu ešte minimálne jeden právny problém. Spoločnosť Ragnarok Games totiž obvinila vydavateľstvo Bethesda, že sabotovala vývoj hry Rune 2 kvôli tomu, že ju pokladala za hrozbu pre sériu The Elder Scrolls. Udalosti však boli celkom zamotané a tak prichádza na rad objasnenie toho, čo sa stalo.
12. novembra uzrela svetlo sveta hra Rune 2, ktorú vyvíjalo štúdio Human Head Studios. Ak vám náhodou názov tohto štúdia nehovorí nič, tak ide o vývojárov, ktorí stáli za nádejným projektom s názvom Prey 2, ktorý vzbudil na E3 2012 veľké nádeje, no onedlho na to ho Bethesda zrušila.
Lenže hneď na druhý deň ohlásilo štúdio Human Head Studios, že zatvára svoje brány, no medzitým Bethesda prebrala všetkých vývojárov a vytvorila nové štúdio Roundhouse Studios. Aj keď teda efektívne išlo iba o premenovanie štúdia, tak z právneho hľadiska nemá Human Head s Roundhouse nič spoločné. Vrásky na čele to však spôsobilo vydavateľovi Ragnarok Games, pretože Roundhouse odmietlo ďalej pokračovať na vývoji hry Rune 2 a hra tak prakticky deň po svojom vydaní ostala bez podpory.
Ba čo horšie, vývojárske štúdio odmietlo odovzdať vydavateľov zdrojový kód hry, no nakoniec sa vydavateľstvu podarilo situáciu vyriešiť aj bez zdrojového kódu a na vývoj najalo štúdio Studio 369 a hry by sme sa mali dočkať už pod názvom Rune II: Decapitation Edition (tá príde 13. novembra).
Vydavateľstvo Ragnarok Games však tvrdí, že celé tieto udalosti boli vopred naplánované zo strany Bethesdy, ktorá sa tak podieľala na zničení konkurenčného produktu a to s odôvodnením, že Rune II mal byť konkurenciou pre slávnu sériu Bethesdy, The Elder Scrolls. Ako sa teda udalosti udiali podľa vydavateľstva Ragnarok Games?
- Dva týždne pred vydaním Rune 2 Zenimax (materská spoločnosť Bethesdy) tajne vytvoril novú dcérsku spoločnosť Roundhouse Studios LLC a použil túto spoločnosť na nákup všetkého vybavenia Human Head Studios. Toto vybavenie obsahovalo zdrojový kód k hrám Rune 2 a Oblivion Song. V rovnakom čase zabezpečil Zenimax odchod zamestnancov z Human Head Studios a ich okamžité zamestnanie v štúdiu Roundhouse Studios.
- Štúdio Human Head údajne Bethesde poskytlo kľúče k hre Rune 2, čím porušilo podmienky vydavateľskej zmluvy, pretože Bethesde umožnilo prístup k nevydanej verzii Rune 2. Údajne preto, aby Bethesda zistila, či Rune 2 ohrozuje ich sériu The Elder Scrolls.
- Zenimax sa „zmocnil“ zamestnancov Human Head Studios 4. novembra, pričom im prikázal zastaviť vývoj Rune 2 a Oblivion Song. Navyše údajne po vydaní Rune 2 poslali šéfa vývoja Christophera Rheinharta na „dvojdňový biznis trip“ do Texasu a Bethesda bola autorom správy o zatvorení Human Head Studios.
- Rune 2 bol údajne skutočne hrozbou pre The Elder Scrolls sériu a dôkazom má byť to, že jedna z recenzií označila Rune 2 ako „Skyrim na steroidoch.“
Ragnarok Games tak požaduje od Bethesdy kompenzáciu za straty a to vo výške „nie menej ako 100 miliónov dolárov,“ plus ďalšie poplatky. Zástupcovia Bethesdy sa k prípadu odmietli vyjadriť a bude zaujímavé, ako sa celá táto situácia bude vyvíjať.
Prečítajte si tiež