Z hier zas Fortnite.
Populárna sociálna sieť Twitter zrekapitulovala nedávno skončený rok 2020 z pohľadu herných tém. A skonštatovala, že rok 2020 bol naozaj prelomový. Používatelia Twitteru vypustili v roku 2020 vyše dvoch miliárd Twitter príspevkov týkajúcich sa hier, čo je obrovský nárast 75% oproti roku 2019.
Môže za to niekoľko faktorov. Prvým z nich je samozrejme pandémia COVID-19, ktorá priklincovala hráčov k stoličkám a sociálnym sieťam. Druhým dôvodom sú dlhé načítavacie obrazovky na starých konzolách, ktoré umožňujú popri hraní efektívne twítovať (to je myslené ako vtip). Ďalším dôvodom je však fakt, že všetky veľké podujatia ako E3 či GDC boli zrušené a Gamescom sa presunul do digitálnej podoby. Roztiahnutie podujatí počas celého leta malo teda za následok viac času na príspevky na sociálnej sieti.
Počet unikátnych tvorcov Twitter príspevkov sa zvýšil o 49% a herný priemysel bol šiestou najsledovanejšou témou na Twitteri. Najpopulárnejšie boli kategórie Gaming, Gaming News a Esports. Z konzol si najlepšie viedol Playstation (5. miesto) nasledovaný Xboxom (10. miesto). Najpopulárnejšími hrami boli Fortnite (6. miesto) a Call of Duty (7. miesto).
Najpopulárnejšou hernou Twitter krajinou je Japonsko a najviac sa hovorilo o Animal Crossing: New Horizons.
Najpopulárnejším herným podujatím bol The Game Awards 2020, nasledovaný podujatím Playstation 5 Showcase.
Najpopulárnejšou Twitter hernou persónou bol @ibaillanos, najpopulárnejším e-šport podujatím bol Leage of Legends Worlds 2020, najpopulárnejším e-šport tímom FaZe Clan, najpopulárnejším e-športovcom @Mongraal.