RIP Dreamcast…
Boli časy, kedy konzolových výrobcov netvorili iba Sony, Nintendo či Microsoft, ale tomuto biznisu sa venovala spoločnosť SEGA. Všetko sa to začalo ešte v roku 1985 konzolou Sega Master System, ktorá síce nedosiahla popularity NES, no napriek tomu bola celkom populárna (17,8 milióna predaných konzol). Po tomto nasledoval najväčší úspech spoločnosti SEGA, konzola Mega Drive/Genesis, ktorá predala 35,2 milióna konzol a úspešne súperila s konzolou SNES.
Za ňou však už nasledoval iba pád v podobe konzoly SEGA Saturn (9,26 milióna konzol) a klinec do rakvy prišiel s konzolou SEGA Dreamcast. Tá sa na trh dostala v roku 1998 (u nás v 1999), no už 1. februára 2001 spoločnosť SEGA oznámila, že sa vzdáva svojej snahy na poli výroby herných konzol a ukončuje podporu SEGA Dreamcast.
V tej dobe mal Dreamcast na konte iba 6,8 milióna predaných konzol za vyše dva roky predaja a to aj napriek faktu, že sa začala predávať skôr ako konkurenčné konzoly, aj napriek exkluzívnemu obsahu, ktorý SEGA produkovala a aj napriek obrovskému zlacneniu konzoly Dreamcast oproti konkurencii (Dreamcast sa predával o 100$ lacnejšie ako Playstation 2 a SEGA ho následne začala predávať iba za 99$)
„Udržať balans medzi hardvérovou a softvérovou divíziou a zabezpečiť zisk pre obe sa stalo veľmi náročnou úlohou. Preto sme sa rozhodli nasmerovať naše snahy na vytváranie obsahu,“ povedal vtedy hovorca spoločnosti SEGA. Spoločnosť musela vykryť finančnú ranu vo výške 80 miliárd yenov, no efektívne sa z nej stal third-party vývojár, ktorý začal svojim obsahom podporovať aj iné platformy.
SEGA Dreamcast nevydržala v konkurencii konzoly Playstation 2 a keď svoj vstup do konzolového biznisu ohlásil Microsoft a Nintendo ohlásilo konzolu GameCube, tak už asi nemalo zmysel dotovať stratový biznis.