A zatiaľ bez výsledku.
Amazon patrí k najväčším spoločnostiam na svete a už dlho bolo jasné, že firma si chce nájsť cestu aj do herného priemyslu. Veď je to odvetvie zábavy v ktorom sa točí najviac peňazí. Amazon už vlastní Twitch, takže určité zastúpenie tam má, no na rozdiel od Twitchu sú ich ostatné „výlety“ absolútnym zlyhaním.
Ako môže teda tak masívna spoločnosť s tak veľkým množstvom peňazí produkovať jedno zlyhanie za druhým? Presne na to sa pozrel redaktor Bloobmergu Jason Schreier, ktorý vyspovedal 30 súčasných alebo bývalých zamestnancov Amazonu, ktorý sa venovali prieniku spoločnosti do herného priemyslu. Celý článok si môžete prečítať na tomto odkaze, no nižšie nájdete zhrnutie.
Why has Amazon failed to break into video games? Interviews with 30+ current and former employees point to one root problem: the guy in charge had never made a game before. He’d hire veteran devs… then ignore them.
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 29, 2021
New investigation with @Priyasideas: https://t.co/EXeZKF2Mzs
Neúspech Amazonu by sa dal v krátkosti zhrnúť ako snaha spoločnosti, ktorá sa do vývoja hier nerozumie a jediné čo má k dispozícii je bezodná studnica peňazí. Vedenie spoločnosti, ktoré odmieta počúvať skúsených herných vývojárov na nižších pozíciách a všadeprítomné tabuľky a kvantifikácia herného vývoja.
- Podľa vyspovedaných vývojárov je jedným z problémov šéf hernej divízie Amazonu Mike Frazzini, ktorý chce mať z každej hry „miliardový úspech“ no odmieta poskytnúť svojim tímom dostatok vývojárov
- Amazon mimochodom dotuje svoju hernú divíziu sumou 500 miliónov dolárov ročne, no tá zatiaľ nedokázala vyprodukovať nič, čo by stálo za zmienku
- Vzhľadom na to, že Amazon je spoločnosťou, ktorá sa spolieha výhradne na dáta, tak si každé rozhodnutie vyžaduje 6-stranový dokument pred ich schválením
- Jedným z dôvodov konštantných neúspechov je to, že Amazon dosť dlhú dobu tlačil vlastných vývojárov, aby používali Amazom Lumberyard engine (derivát Cryengine) s ktorým sa však pracovalo katastrofálne, čo pochopiteľne spôsobovalo problémy pri vývoji hier. V roku 2018 však Amazon pretiahol Christopha Hartmanna z Take-Two, ktorý tento mandát zrušil a uvoľnil vývojárom ruky.
- Naháňanie trendov je ďalším obrovským problémom Amazonu. Namiesto toho, aby sa snažili vytvoriť niečo vlastné a originálne, tak sa snažia napodobniť konkurenciu. Jeden projekt s označením Nova mal byť konkurenciou pre League of Legends – bol zrušený v roku 2017. Ďalší projekt Intensity mal prebrať hráčov Fortnite – bol zrušený v roku 2019. A projekt Crucible, ktorý mal napodobniť úspech Overwatch bol vydaný minulý rok, no po exoduse hráčov bol projekt „od-vydaný“ a následne zrušený.
- Napriek tomu, že Amazonu sa podarilo pritiahnuť do svojich štúdií viacerých skúsených herných vývojárov hier ako Portal a Far Cry, tak sa im za roky nepodarilo vyprodukovať žiadnu solídnu hru a zo všetkých prebratých vývojárov je v Amazone v súčasnosti jeden jediný.
- Šéf herného Amazonu Mike Frazzini nemá žiadne skúsenosti s herným biznisom a ani vývojom. Vývojári sú frustrovaní z jeho neznalosti herného vývoja. Tvrdia napríklad, že nevie rozoznať medzi priamymi zábermi z hrania a konceptovými zábermi.
- Problémom je aj tzv. „Bro Culture,“ ktorá z prostredia vývoja kompletne vytláča ženy.
- Amazon momentálne vkladá veľké nádeje do MMORPG hry New World. Tá mala byť pôvodne hrou v ktorej ste osídľovali fiktívnu Ameriku zo 17. storočia. No následne zistili, že obsah by bol asi veľmi urážlivý voči indiánskym kmeňom v USA a tak celý koncept prekopali. Hra by mala byť vydaná v tomto roku.
Amazon tak teraz kladie veľký dôraz na svoju službu Amazon Luna, ktorá má byť konkurentom pre ostatné streamovacie platformy. Jej šéfom je David Limp, ktorý je zodpovedný za zariadenia ako Amazon Kindle a Echo.