Tvorcovia Hitmana dostali hneď niekoľko „atraktívnych“ ponúk na odkúpenie

Tvorcovia Hitmana dostali hneď niekoľko „atraktívnych“ ponúk na odkúpenie

 

Zatiaľ však zostane nezávislé.

Dánske štúdio IO Interactive bolo dlhé roky súčasťou vydavateľstva Square Enix, no to sa zmenilo v roku 2017, kedy táto spoločnosť stratila záujem ďalej vydávať Hitman hry a tak nechala štúdio odísť spolu s touto značkou. Zvonku to vyzeralo, že ich doslova odkopli...

Štúdio sa tak ocitlo v nezávideniahodnej situácii. MBO (Managment Buyout) sa totiž udial 15 mesiacov po vydaní reštartu Hitmana a štúdio tak nemohlo očakávať masívne príjmy, pretože v tom čase už vyvíjali pokračovanie. Šéf štúdia Hakan Abrak prezradil, že situácia bola tak zlá, že štúdio malo peniaze na tri mesiace predtým, ako by muselo zatvoriť svoje brány.

Museli tak hľadať investorov, ktorí by im pomohli preklenúť totiž ťažké obdobie: „Bola doba, kedy sme boli celkom blízko nejakých dohôd.“

Vízia, ktorú sme mali pre Hitmana však bola taká, že išlo o platformu, takže nešlo iba o predaje počas prvých troch či šiestich mesiacov. Vedeli sme, že to bude maratón.“ A zatiaľ čo prvému reštartovanému Hitmanovi trvalo štyri roky, aby získal peniaze z vývoja späť, tak Hitman 2 to dokázal oveľa rýchlejšie a Hitmanovi 3 na to stačil menej ako týždeň.

„Tím a manažment verili, že naša hry budú mať potrebný dosah a preto sme boli (pri vyjednávaniach s investormi) odhodlaní. Niektoré ponuky, ktoré sme dostali boli veľmi atraktívne a bolo by to pre nás jednoduchšie, no v tom momente sme sa rozhodli, že je na čase nechať to na staré IO, aby sme to vyriešili sami.“

„A nie len že to fungovalo, ale dokonca to prekonalo naše očakávania. Takže žili sme deň za dňom, a ďalší deň a ďalší deň a dospeli sme do dnešnej sily, čo je úžasné.“

Abrak dodal, že rôzni investori mali o štúdiu rôzne predstavy. Niektorí napríklad navrhovali zníženie počtu vývojárov a zvýšenie počtu analytikov, aby optimalizovali procesy v štúdiu a taktiež aj proces vydávania hier a objavila sa taktiež aj myšlienka, aby Hitman prešiel na free-to-play model.

„Myslím si, že free-to-play je veľmi zaujímavý koncept a môže poskytnúť cool zážitky, ktoré sú pre to vhodné, no nemyslím si, že Hitman 2016 by bol jednou z tých hier.“

IO Interactive tak zostalo (chvalabohu) nezávislým štúdiom. A zatiaľ čo tretím Hitmanom zamávali Agentovi 47 na rozlúčku, tak momentálne sa chystajú navštíviť svet agenta 007.

Zdroj: IGN

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk