Moderátor podujatia Summer Game Fest Geoff Keighley krátko „vyspovedal“ videoherného režiséra a dizajnéra Hidea Kojimu. Slávny vývojár sa vyjadril aj k problematike covidu, ktorého následkom sa spoločnosť dostala do izolácie – a práve tá figurovala ako jeden z hlavných motívov Kojimovej hry Death Stranding.
„Vždy som premýšľal nad tým, čo sa so spoločnosťou stane o päť, desať, dvadsať rokov,“ povedal Kojima. „Bolo to o predpovedaní budúcnosti a pridaní zábavných elementov. Tak som vždy tvoril.“
„Realita ma však dobehla príliš skoro, obzvlášť pri Death Strandingu,“ zahlásil Kojima z Tokia, narážajúc pritom na to izoláciu spoločnosti v dôsledku povinných karantén, ktoré na svete zaviedla počas pandémia väčšina štátov.
V Death Strandingu je vašou úlohou spájať rozstrieštené úlomky americkej spoločnosti, ktorá v budúcnosti pozostáva zväčša len z osamotených obydlí. Paralela s touto post-apokalyptickou sci-fi hrou s prvkami hororu je teda očividná.
Pandémia tiež ovplyvnila Kojimovo zmýšľanie, a preto si myslí, že je čas, aby prehodnotil svoj kreatívny proces. Ako, to však zatiaľ netuší. „Nebude to ako v minulosti, jeden krok za druhým. Pandémia bola drastickou zmenou, podobne ako útoky z 11. septembra. Musíme sa adaptovať, naučiť sa novým spôsobom vytvárania zábavného obsahu. Priemysel nesmie zaostať,“ uzavrel Kojima.
Hideo tiež na Summer Game Feste predstavil Director´s Cut Death Strandingu, ktorý príde na platformu PS5, a potvrdil, že Death Stranding 2 sa nekoná. Pracuje vraj však na novom projekte „so sociálnymi prvkami“ a „žiadnymi mimozemšťanmi“.
Prečítajte si tiež