Celkom to aj dáva zmysel.
Google počas tohto týždňa ohlásil zmeny vo finančnej štruktúre služby Google Stadia, ktorej cieľom je motivovať third-party vývojárov a vydavateľov, aby svoje hry vydávali na tejto platforme. V skratke ide o to, že Google chce rozdeľovať tržby generované predplatným Stadia Pro medzi vývojárov a to na báze tzv. session days systému. Ak sa v jeden deň prihlási užívateľ do danej hry, tak tá získa jeden session day. Ak sa prihlási počas siedmych dní v týždni, tak hra získava 7 session days.
Tento systém platí iba pre hry, ktoré sú súčasťou predplatného Stadia Pro, no prakticky okamžite po ohlásení tohto systému sa objavili hlasy, ktoré tento krok spoločnosti Google kritizovali. A celý problém tohto systému vystihol skaut talentov indie vydavateľstva Raw Fury Johan Toresson.
Tento systém totiž motivuje vývojárov aby vytvárali také hry, aby sa do nich hráči prihlasovali každý deň. Charakterizoval to ako hry „do ktorých sa prihlásite každý deň, a do ktorých vložíte každú minútu svojho života.“
„Aj keď Google bude poskytovať aj platby vopred, čo je skvelé, tak tvorcovia služby vydávajú jasný signál, že ich cieľom je dostať na svoju platformu hry, ktoré sa zameriavajú na ťažkú retenciu zákazníkov, čo obratom zmení hry na také, ktoré budú nafúknuté zbytočným obsahom aby tam udržali hráča čo najdlhšie.“
Podľa Toressona môžu niektoré hry môžu implementovať odmeny za každodenné prihlásenie do hry, ako to teraz často robia free-to-play hry.
Na druhej strane Toresson skonštatoval, že služba Google Stadia je príliš malá na to, aby takto ovplyvnila dizajn hier, no je potrebné varovať pred takýmto systémom, pretože ak sa dostane aj na iné platformy, tak to môže viesť k negatívnym javom v hernom dizajne.
Konkurencia v podobe služby Xbox Game Pass funguje podľa jej šéfa Phila Spencera rôznymi spôsobmi. Pri niektorých herných projektoch platí Microsoft vývoj hry výmenou za časovú (alebo plnú) exkluzivitu, pri iných zas vývojár dovolí pridanie svojej hry do predplatného za jednorazovú platbu, no existujú aj hry, ktoré sú vyplácané kombináciou platby vopred s pravidelnými mesačnými platbami, ktoré sa merajú na základe odohraných hodín. Ako platí Sony vývojárov za hry v službe PlayStation Now nie je známe.