Našťastie však všetci neboli bieli muži.
Skúsená scenáristka a autorka príbehov k hrám ako Tomb Raider či Mirror’s Edge Rhianna Pratchett sa v rozhovore s magazínom Wired podelila o svoje názory a skúsenosti z tvorby videohier a počas rozhovoru vyslovila želanie, že by rada vydala dospelácku hru na štýl GTA, kde by hlavnými postavami boli ženy.
A taktiež sa hneď oprela do GTA V a skritizovala hru, že aj napriek tomu, že má tri hlavné hrateľné postavy (Trevor, Franklin a Michael), tak ani jedna z nich nie je ženou. Podľa jej vlastných slov ju to veľmi sklamalo a bola to premárnená príležitosť.
„Zaujíma ma to, čo by spravili ženské hlavné postavy s hrou, ktorá prezentuje „hypermasculine“ herný svet. Pamätám si svoje sklamanie s GTA V, pretože všetky tri hlavné postavy boli muži. Viem, že zakladatelia Rockstaru Sam a Dan Houser v minulosti hovorili o sérii GTA ako o preskúmavaní mužnosti a moja myšlienka bola, že predsa mužnosť predsa nie je iba doménou mužov a ženskosť zas nie je iba doménou žien.“
„Cítila som, že by bolo zaujímavé vidieť ženu operovať v takomto svete, pretože sme mali skvelé ženské postavy v The Wire, ktoré museli operovať v takomto mužnom prostredí zločinu.“
„Bola by som rada, kedy vývojári, ktorí excelujú v takýchto veciach vyskúšali pridať do svojich hier príbehy, kde budú hlavnými postavami ženy a čo by z toho vzišlo – nové nuansy a zaujímavé veci, ktoré sme nevideli v mnohých 18+ hrách. Rada by som v tomto kontexte videla viac žien.“
Pratchett však dodala, že nie je fanúšikom slovného spojenia „silná ženská postava:“ Nikdy mužským postavám nedávame takýto prívlastok pretože ich voláme zaujímavými, komplikovanými, temperantnými alebo tvrdohlavými. Nehovoríme, že sú silný, pretože sa predpokladá, že sú silní.“