Dávne časy BioWare.
Ešte predtým, ako sa BioWare dostalo do povedomia mainstreamu vďaka sérii Mass Effect potešilo toto kanadské štúdio hráčov hrou Jade Empire, ktorá bola inšpirovaná čínskou mytológiou a zbierala veľké hodnotenia. A ak ste fanúšikom tejto hry, tak určite ste zvedaví, či BioWare niekedy neuvažovalo o vývoji pokračovania.
Podľa bývalého dizajnéra štúdia Marka Darraha, ktorý v BioWare pracoval vyše 23 rokov bolo pokračovanie vo vývoji okamžite po dokončení jednotky. Hra však bola zrušená, aby sa mohlo štúdio sústrediť na vývoj Dragon Age: Origins a Mass Effect.
Hra bola plánovaná ako pokračovanie jednotky, no odohrávať sa mala niekoľko dekád po Jade Empire, aby sa svet posunul do štádia, kedy bude možné porozprávať nový epický príbeh. V tej dobe však v štúdiu prebiehala technologická zmena a kvôli potrebám hry Mass Effect sa prechádzalo na Unreal Engine, čo nevyhovovalo všetkým assetom, ktoré boli pre Jade Empire vytvorené. Preto sa BioWare rozhodlo, že hra bude zasadená do budúcnosti, no stále v rovnakom svete. Mágia by bola v tomto svete „potlačená“ a hráči by sa ujali role vyšetrovateľa z „Crisis response unit,“ ktorá vyšetruje výskyt mágie.
Tento koncept bol následne presunutý do projektu Revolver, ktorý však bol tiež zrušený.
BioWare plánovalo pri vývoji Jade Empire 2 čerpať z konca, kedy sa hráč na konci obetoval, aby umožnil Wu the Lotus Blossom vládnuť nad Jade Empire. Čiže BioWare by čerpalo zo „zlého“ konca hry.