Odliv mozgov.
Kanada je z hľadiska herného priemyslu doslova Mekkou. Len v Montreale sídli masívne množstvo veľkých AAA štúdií a Vancouver, Quebec a ďalšie mestá sa tiež majú čím chváliť. Lenže vysoká konkurencia so sebou prináša aj problémy, čo pocítil Ubisoft.
Web Kotaku sa totiž dozvedel, že Ubisoft bol nútený plošne zvyšovať platy zamestnancov v Kanade, aby zabránil masívnemu odchodu zo svojich štúdií. Zároveň to však urobil tak, že mnohých vlastných zamestnancov naštval.
Totižto, zatiaľ čo juniorské pozície dostali pridané v rozmedzí 5-7%, tak seniorské pozície dostali pridané až o 20%, čo vzhľadom na priemer platov môže znamenať aj 20 tisíc kanadských dolárov navyše: „Zúfalo sa snažia držať tých skúsených vývojárov, ktorí tam ešte ostali,“ prezradil Kotaku jeden zdroj z Ubisoftu. Zároveň dostali zamestnanci viac dní dovolenky a lepší plat počas materskej dovolenky.
Ubisoft má v Kanade svoje pobočky v mestách Montreal, Quebec, Toronto, Chicoutimi, Halifax a Winnipeg: „Ubisoft bol vždy lídrom v Kanade a je hrdý, že bol pri zrode tohto priemyslu v krajine so šiestimi štúdiami naprieč krajinou. Toto je prvou z iniciatív, ktorú robíme, aby sme sa držali kompetitívneho prostredia a zároveň ide o súčasť zmien v našej spoločnosti.“
A práve konkurenčné prostredie ja veľkým motivátorom. Iba v tomto roku totiž iba v Montreale vznikli štúdiá Amazon Games, TiMi Studio Montreal, Gearbox Entertainment Montreal, Have Entertainment, Racoon Logic, Goose Byte Games a Monster Closet. V roku 2020 zas v Montreale vznikli štúdiá Dontnod Entertainment Montreal, Quantic Dream Montreal, Amber a Virtuos.
Tento krok prichádza tesne po tom, čo štúdio Eidos Montreal oznámilo prechod na štvordňový pracovný týždeň bez zníženia platu.
Prečítajte si tiež