Protiútok?
Počas prvého mesiaca 2022 sme sa dočkali dvoch rekordných obchodov. Najprv ohlásilo vydavateľstvo Take-Two kúpu spoločnosti Zynga za 12,7 miliardy a o týždeň neskôr ohlásil Microsoft kúpu Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolárov. Je teda zrejmé, že konsolidácia herného priemyslu pokračuje vo veľkom a je teda iba otázkou času, kedy dôjde k ďalším masívnym obchodom.
Web The Hollywood Reporter sa tak skontaktoval s niekoľkými analytikmi, aby poskytli svoj pohľad. Analytik spoločnosti Enders prezradil, že podľa neho môže tentokrát kontrovať veľkým krokom Sony, ktoré by si mohlo zacieliť vydavateľstvo Electronic Arts. Problémom však môže byť trhová hodnota EA, ktorá je v súčasnosti na úrovni približne 37 miliárd dolárov, čo pri prirátaní prémiovej ceny za akvizícii môže znamenať, že Sony by si EA „nemohlo dovoliť.“ Preto je podľa neho vyššia pravdepodobnosť, že EA by mohlo cieliť na Ubisoft alebo Take-Two.
Analytik spoločnosti Handler si zas myslí, že do sveta AAA hier by sa mohla pustiť spoločnosť Disney a to práve kúpou EA: „Skvelým spôsobom, ako sa môže Disney pripraviť na digitálnu budúcnosť a pre nového šéfa Boba Chapeka, aby vystúpil z tieňa Boba Igera (predchádzajúci šéf Disney) by mohla byť práve kúpa EA. Spojenie EA Sports s ESPN by vytvorilo množstvo skvelých možností, ako metaverse v reálnom športe.“
Podľa Handler stojí pred Disney dôležitá otázka: „Chce byť Disney súčasťou starých alebo nových médií? Herný priemysel zarába ročne 200 miliárd dolárov a každoročne rastie.“
Disney paradoxne odišlo do úzadia herného priemyslu, keď zavreli v roku 2013 LucasArts a pustili sa do poskytovania licencií na svoje populárne značky ako Star Wars. Návrat by ich teda vyšiel pekne draho.
Clay Griffin z MoffettNathason prezradil, že herné spoločnosti sú v kurze kvôli rastu herného priemyslu a veľké technologické spoločnosti zas majú hlboké vrecká: „Nie je nerozumné tvrdiť, že herní vydavatelia sú atraktívni kandidáti na fúzie a akvizície pre veľké technologické spoločnosti, ktoré majú finančnú stabilitu na vytvorenie metaverse ale možno nemajú potrebné značky, alebo základné kompetencie vytvárať herný obsah, ktorý by zasiahol masy.“