Pre každého niečo.
Z vydavateľstva Electronic Arts sa akvizíciou britských štúdií Codemasters stal šmahom ruky gigant v žánri vývoja pretekárskych hier. V praxi to znamená, že v súčasnosti je v štúdiách Electronic Arts vo vývoji až šesť pretekárskych hier o ktorých informoval známy insider Tom Henderson.
Prvou z nich je Project Cars 4. Táto hra je podľa Hendersona hlboko vo vývoji v štúdiu Slightly Mad Studios podľa dostupných informácií by sa hra mala vrátiť k základom „hardcore simulačného“ zážitku, ktorým bola známa prvá hra. Hra je plánovaná na PC a súčasnú generáciu konzol a vydanie sa očakáva v roku 2024.
Druhou hrou je WRC. Oficiálna licencovaná hra šampionátu WRC je pod záštitou štúdia Codemasters pričom za obeť tejto hre padol aj tretí diel DiRT Rally. Codemasters má licenciu na WRC hry až do roku 2027. Prvý pokus by mal byť vytvorený na Unreal Engine a hry by sme sa mali dočkať v priebehu budúceho roka. Zároveň však EA chce WRC značku rozšíriť aj na smartfóny, takže sa môže stať, že sa čoskoro dočkáme aj takejto WRC hry.
Prečítajte si tiež
Codemasters plánuje odložiť sériu DiRT nabok, no plánuje „masívnu AAA hru“
Treťou a štvrtou hrou sú F1 22 a F1 23. Zatiaľ čo F1 22 sa dokončuje, tak veľká časť štúdia Codemasters už pracuje aj na budúcom ročníku hry. Ten prinesie žiadaný upgrade enginu, expanziu F1 Life módu a novú funkciu s názvom F1 World.
F1 22 príde 1. júla 2022 a F1 23 niekedy v priebehu budúceho roka.
No vývoji je aj nová Need for Speed hra, ktorá príde ešte v priebehu tohto roka. Na starosti ju má štúdio Criterion Games a na pomoc im prišlo aj štúdio Codemasters Cheshire. Hra sa má odohrávať vo fiktívnej verzii mesta Chicago s „anime prvkami.“
Hra je plánovaná na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.
Poslednou pretekárskou hrou je verzia Need for Speed pre smartfóny a zábery z nej leakli presne včera. Hra údajne používa mapu z Need for Speed: Heat a ide primárne o multiplayerový titul bez príbehu.
A ak ste fanúšikom sérií GRID a Burnout, tak vás nepotšíme. EA zatiaľ neplánuje použiť tieto značky pri vývoji žiadnych ďalších hier. Pri GRID je to celkom logické vzhľadom na sklamanie z vydania GRID Legends a Burnout je „mŕtvy“ už niekoľko rokov.