Výsledný produkt bol trochu iný.
Koniec Mass Effect 3 bol kontroverzným vyvrcholením slávnej trilógie. Bohužiaľ veci nevypálili tak, ako by si štúdio BioWare a hráči prijali a do dnešného dňa ide o jeden z najpamätnejších momentov hernej histórie z tých nie pozitívnych dôvodov.
Tlak hráčov na štúdio bol tak veľký, že BioWare sa po vydaní rozhodlo vydať tzv. Extended Cut, ktorý koniec hry poopravil a dovysvetlil a aj keď to úplne hráčske sťažnosti nevyriešilo, tak trochu to určite pomohlo.
Bol však tento koniec plánovaný od začiatku? Určite nie. Jeho stav bol primárne výsledkom tlaku EA na vydanie hry v marci 2012 a faktu, že BioWare jednoducho nestíhalo. A teraz to potvrdil aj bývalý spisovateľ a scenárista štúdia BioWare Drew Karpyshyn.
Ten na Reddite usporiadal AMA (Ask-me-anything) a bolo jasné, že niektorá otázka sa bude týkať Mass Effect 3 a jeho konca. A presne to sa aj stalo. Napriek tomu, že Karpyshyn odišiel z BioWare v polovici vývoja Mass Effect 2, tak koniec trojky bol už v štádiu plánovania.
Na Reddite odpovedal, že v čase jeho odchodu malo BioWare „niektoré myšlienky rozplánované.“
„Prakticky tieto myšlienky zahŕňali navedenie Reaperov cez Mass Relays a následné odpálenie celej siete, ktoré by ich zničilo. To by však zároveň zničilo, alebo poškodilo Relays a izolovalo celú galaktickú komunitu od ostatných.“
„Preto sme museli vymyslieť mnoho detailov a existovali aj problémy s týmto riešením, ako napríklad to, čo y sme následne urobili s prípadným pokračovaním série.“
Paradoxom je, že finálny koniec hry odprezentoval rovnaké problémy, ktoré následne BioWare vyriešilo tak, že hru Mass Effect Andromeda zasadilo mimo Mliečnu cestu. Séria sa nám však ďalším dielom vráti späť a dočkáme sa aj starých postáv a preto sme zvedaví, ako plánuje BioWare znovuzrodiť Mass Effect s koncom, ktorý nám dali k dispozícii.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!