Slabý rast.
Spoločnosť Meta začína mať celkom veľký problém. Na jednej strane začína klesať počet používateľov ich sociálnych sietí, no väčším problémom je v súčasnosti absolútny nezáujem o koncept tzv. metaverzum. Odhalil to interný dokument spoločnosti ku ktorému sa dostala redakcia Wall Street Journal.
Dokument poukazuje na nenaplnené ambície Horizon Worlds – virtuálneho sveta spoločnosti Meta, ktorý reprezentuje snahy v metaverzum segmente. Meta predpokladala, že do konca roka 2022 bude mať Horizon Worlds 500 tisíc aktívnych používateľov mesačne, no tento počet museli zrevidovať na 280 tisíc a ani ten asi neostane naplnený, nakoľko Horizon Worlds má v súčasnosti údajne približne 200 tisíc používateľov mesačne.
Celkovo tak sociálne siete spoločnosti Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) lákajú každý mesiac 3,5 miliardy ľudí, čo je takmer polovica celej pláty. O to viac tragicky vyzerajú čísla Horizon Worlds.
Navyše, čo je pre Meta ešte väčší problém – tí, ktorí si Horizon Worlds vyskúšali majú tendenciu nevracať sa. Tým pádom sú svety v Horizon Worlds „ľudoprázdne“ a iba 9% zo všetkých svetov navštevuje na pravidelnej báze viac ako 50 užívateľov. Drvivá väčšina nemá žiadnych návštevníkov.
Ďalším problémom je, že o Horizon Worlds nejavia záujem ani zamestnanci spoločnosti Meta. Viceprezident spoločnosti Vishal Shah adresoval zamestnancom interný email v ktorom ich motivoval k tomu, aby Horizon Worlds používali viac: „Jednoduchá pravda je, že ak ho nemáme radi my, ako môžeme očakávať, že ho budú mať radi naši používatelia?“
Celkovo Meta minula na svoje metaverzum snahy (ktorých súčasťou je aj headset Meta Quest) 15 miliárd dolárov a celá divízia je každý kvartál v masívnej strate, ktorá je kompenzovaná ostatnými divíziami spoločnosti. Iba za rok 2022 „utopila“ Meta vo svojej Reality Labs divízii 5 miliárd dolárov.
Spoločnosť minulý týždeň predstavila nový VR headset s prívlastkom Pro, ktorý však ani zďaleka nemá ľudovú cenovku. Preto sa čaká na ohlásenie Meta Quest 3, ktorý by mal pomôcť spoločnosti dosiahnuť ciele o vytvorenie virtuálneho sveta, kde budeme tráviť svoj produktívny, ale aj voľný čas.
Prečítajte si tiež