Využitie investícií.
Prešli necelé dva mesiace od momentu, kedy Google oficiálne pochoval svoju snahu o vytvorenie vlastnej hernej platformy v podobe služby Google Stadia. A aj keď sa tým B2C (business to consumer) skončil, tak Google plánuje byť naďalej súčasťou herného priemyslu.
Prečítajte si tiež
Google Stadia oficiálne končí! Ovládač však žije ďalej
Podľa webu Axios sa totiž Google pasuje do pozície technologického partnera a vydavateľa live service hier: „V tom momente, keď sme sa v podstate museli rozhodovať o službe Stadia, sme si uvedomili, že v službe Google Cloud sme najlepší, keď pomáhame iným ľuďom vytvárať tieto veci, nie nevyhnutne sami,“ povedal šéf Google Cloud Jack Buser. Práve Buser stál za prerodom Google služieb a efektívne sa stal strojcom konca Stadie.
V praxi to znamená, že Google bude vývojárom ponúkať svoje produkty zamerané na chod live service hier a to vrátane internetovej infraštruktúry. Tento balíček Google Cloud obsahuje hernú serverovú platformu, manažovanie cloudových uložených hier a analytický nástroj nazvaný BigQuery. Google chce vývojárom ponúknuť flexibilitu a odbremeniť ich od budovania vlastnej infraštruktúry a podľa slov Busera už získali na svoju stranu spoločnosti ako Ubisoft, Niantic a Unity.
Google bude v tomto segmente súperiť so spoločnosťami ako Amazon či Microsoft, kde hlavne Microsoft v posledných rokoch výrazne tlačí na svoj Azure PlayFab: „Spoločnosť Google je absolútne oddaná hrám, ktoré sú takou dôležitou súčasťou našich správ,“ povedal Buser. „Keď sme sa rozhodli pre Stadiu, povedali sme si: „Pozrite, sme oddaní hrám ako odvetviu.“