NVIDA vydala Game Ready ovládače, které oficálne podporujú Vulkan Ray Tracing. Pri tej príležitosti sa dočkalo aktualizácie demo Quake II RTX, ktoré prinesie podporu nového priemyselného štandardu.
Ide o výsledky mnohoročnej spolupráce mnohých spoločností a NVIDIA, ktorá zaujala aktívnu vedúcu pozíciu v tejto technologickej evolúcii. Bola zvolená do predsedníctva skupiny pre Vulkan ray tracing v Khronos, prispela k dizajnu dodávateľského rozšírenia za účelom rýchleho postupu prác a poskytla ovládače k provizórnej verzii ray tracingového rozšírenia pre Vulkan, aby podporila získavanie spätnej väzby od vývojárov. Teraz ako prvá tieto rozšírenia predstavuje v hre.
Quake II RTX: Ray Tracing pre všetkých
Vulkan Ray Tracing už nie je len pre GeForce RTX. Quake II RTX je vďaka novej aktualizácii prvou hrou podporujúcou rozšírenie Vulkan Ray Tracing, ktoré nie je zviazané s žiadnou špecifikom platformou. Je teda možné si zahrať na akejkoľvek kompatibilnej GPU.
Quake II RTX bol prvou hrou na svete plne využívajúcou path tracing. Ide o techniku ray tracing unifikujúcu všetky svetelné efekty, medzi ktoré patria tiene, odrazy, lom svetla a ďalšie, do jediného ray-tracingového algoritmu. Vďaka tomu získava Quake II od id Software úplne nový a svieži vzhľad.
Nové Game Ready ovládače umožnia otestovať Vulkan Ray Tracing
Quake II RTX má tiež vstavaný benchmark, vďaka ktorému možno ľahko otestovať výkon rôznych GPU vo Vulkan Ray Racing. Ide zároveň o vôbec prvý takýto benchmark na svete.
Quake II RTX je k dispozícii na Steame a prvé tri úrovne sú stále zadarmo.