Jason Graves - Intreview

Jason Graves je meno, s ktorým ste sa nepochybne už pár krát stretli. Stojí za mnohými kvalitnými soundtrackmi k hrám ako Dead Space, Silent Hunter či nový Tomb Raider. Pred pár dňami sme vám jeho tvorbu podrobne predstavili. Tí, ktorí náš portál navštevujú dlhšie už vedia, že takéto tematické články sú predzvesťou interview. A to vám prinášame dnes. Nech sa páči, Jason Graves. 

Gamesite.sk: Na úvod by som chcel podotknúť, že sme veľkými fanúšikmi vašej tvorby. Ceníme si, že ste si našli čas na toto interview.

Jason Graves: S veľkým potešením! Je to vždy veľká zábava baviť sa o hudbe a hrách.

GS: Stretávate sa s ďalšími skladateľmi z hernej brandže? Máte nejakého obľúbeného skladateľa hernej hudby?

JG: Svet hier, vývoja hier je oveľa menší, ako si väčšina ľudí myslí. Väčšina mojich dobrých priateľov sú taktiež skladatelia, z ktorých mnohí komponujú pre hry. Vždy skončíme spolu, ako to už tak býva, na výstavách ako GDC, AES, SXSW atď. Inon, Jesper, Jack, Tom, Cris a Sascha, Kevin – všetci sú to skvelí ľudia a dobrí priatelia. Koniec koncov, všetci sme na jednej lodi. Je skvelé mať skupinu ľudí, s ktorými vás niečo spája, stretávať sa s nimi a čo je najdôležitejšie, súcitiť s nimi! 

GS: Ako prebieha práca skladateľa pri tvorení soundtracku k hre? Odkiaľ čerpáte inšpiráciu? 

JG: Inšpiráciou je hra samotná. Vývojári sú vždy veľmi štedrí s conpept artom, scenárom a gameplay videami, takže sa môžem jednoducho ponoriť do sveta danej hry. Väčšinou začínam s hlavnou témou (main theme). Po tom, ako je pevne stanovená, zasielam hudbu vývojárom. Podľa toho sú hrateľné jednotlivé levely hry. Tento proces môže trvať od pár mesiacov až po pár rokov v závislosti od veľkosti hry a množstva hudby, ktorú je pre ňu potrebné zložiť.

GS: Práve sa na trh dostala hra Tomb Raider, ku ktorej ste komponovali celý soundtrack. Konzultujete hudobný smer soundtracku s vývojármi? Ak áno, ako často?

JG: Po tom, ako je stanovený základný hudobný smer, je to zvyčajne skôr o „jemnej diskusii“. Ak ide o dlhší hudobný vývojový cyklus, ako tomu bolo pri Tomb Raiderovi, je tu veľa štúdiových návštev (či už ich alebo moje), nespočetné hodiny strávené na Skype či telefóne, kedy diskutujeme o rôznych aspektoch hry i ako ovplyvňujú danú hudbu. 

GS: Z rôznych obrázkov/videí (hudobný nástroj použitý pri komponovaní OST k Tomb Raider) je zrejmé, že k tvorbe soundtrackov pristupujete trochu inak. Ako veľmi je pre vás dôležité to, aby boli soundtracky originálne?

JG: Určite áno. Dnešné hry sú veľmi rozdielne a originálne, takže sa to rozhodne zdá ako správne, aby hudba bola rovnako rozdielna a originálna. Sám som trocha posadnutý učením sa a skúšaním nových vecí, ktoré som nikdy predtým nerobil. Udržuje ma to vzrušeného a inšpirovaného. 

GS: Čo od vás môžeme očakávať po dokončení hudby k Tomb Raider? Existuje nejaká ďalšia spolupráca o ktorej by ste nám mohli povedať?

JG: Momentálne pracujem na viacerých hrách, ktoré sú v rôznych produkčných fázach, ale, bohužiaľ, som pri nich viazaný tajomstvom. Je tu taktiež pár filmov, na ktorých momentálne pracujem. Tie sa začínajú ukazovať ako veľká zábava. Jeden z nich je thriller s hybridno-orchestrálnym zvukom, takže mám možnosť hrať trocha na mojich syntetizátoroch a gitarách, čo je vždy zábava. Ďalší je rockovo založený soundtrack, v ktorom hrám na všetky gitary a bicie. Ten je taktiež veľkou zábavou. 

GS: Nakoľko komponujete hernú hudbu, aký je váš vzťah k hrám ako takým?

JG: Nehrám tak veľa, ako by som si želal, čo je požehnaním a aj prekliatím, keď je človek súčasťou tohto biznisu. Požehnaním je to, že hrám hry pre svoje živobytie, ale, samozrejme, trávim väčšinu svojho času hraním hier, na ktorých pracujem, čo mi nenecháva toľko času, koľko by som chcel na hranie iných úžasných titulov. 

GS: Chceli by ste niečo odkázať našim fanúšikom a čitateľom?

JG: Ďakujem vám veľmi, veľmi pekne za všetku vašu podporu a e-maily! Fanúšikovia hernej hudby patria k jedným z najviac oddaných a vtipných ľudí na svete. Považujem za privilégium možnosť zdieľať s nimi moju hudbu. Ak chcete byť som mnou v kontakte, nájdete ma na Facebooku a Twitteri, takže sa pokojne zastavte a pozdravte. Vaše komentáre ma potešia. 

GS: Ďakujeme Vám za Váš čas na uskutočnenie tohto rozhovoru!

korekcia: Lenka Macsaliová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk