Po dlhšej prestávke sme sa rozhodli znovuotvoriť našu rubriku, v ktorej vám predstavujeme skladateľov stojacich za čoraz úžasnejšími hernými soundtrackmi. Dnešným skladateľom nie je nikto menší ako človek stojaci za soundtrackmi k vysoko cenenej série Bioshock – pán Garry Schyman.
Garry Schyman je americký skladateľ hudby pre filmy, hry či seriály. Narodil sa v roku 1954 a vo sfére tvorby soundtrackov pracuje od roku 1980, kedy zložil hudbu pre seriál Magnum, P.I. No, nakoľko nás zaujíma predovšetkým tvorba v hernom svete, tak sa budeme venovať primárne jej. Prvou hrou, ktorá niesla v titulkoch meno Garry Schyman, bol titul Voyeur, vytvorený ako jedna z vlajkových lodí pre systém Philips CD-i v roku 1993. V ňom iba potvrdzoval fakt, ktorý si preniesol z filmov a seriálov, a síce ten, že jeho primárnym zameraním je tvorba orchestrálnych soundtrackov, čo ho sprevádzalo aj celú hernú kariéru. Za tento soundtrack získal cenu Cybermania Award za rok 1993, v kategórii najlepší soundtrack.
V medziobdobí pred príchodom pokračovania v roku 1996 (už iba na MS-Dos) pracoval na soundtracku pre Off-World Interceptor od štúdia Crystal Dynamics (tvorcovia Tomb Raider), v roku 1994 pre 3DO, Segu Saturn a PlayStation. Potom nasledovala dlhšia pauza, ktorá bola vyplnená tvorbou soundtrackov pre filmy a seriály. Ďalším herným projektom sa stal až soundtrack pre Destroy All Humans! od Pandemic Studios, kde bolo potrebné soundtrackom navodiť atmosféru 50-tych rokov, spojenú s inváziou mimozemšťanov. To sa mu skvelo podarilo, a tým si zaistil prácu na pokračovaní, logicky nazvaným Destroy All Humans! 2. Na ukážke je krásne vidieť čisto orchestrálne pojatie a tematické kombinovanie tém do pokračovania.
Medzitým sa rozrástla spolupráca s Pandemic, ktoré v tom istom roku (2006) vydalo štúdio hru Full Spectrum Warrior: Ten Hammers, pre ktorú bol tiež ako tvorca soundtracku zvolený Garry Schyman. Keď prišiel v roku 2007 Ken Levine so svojím štúdiom Irrational Games s ponukou vytvorenia soundtracku pre ich pripravovaný titul Bioshock, zasadený do podmorského mesta Rapture, Schyman sa výzvy nezľakol a pripravil soundtrack mnohými odborníkmi považovaný za najlepší, aký vo svojej kariére vytvoril.
Zaň získal mnoho ocenení za najlepší soundtrack či najlepšiu skladbu (Welcome to Rapture). V nasledujúcom roku bolo vydané tretie pokračovanie série Destroy All Humans!: Path of the Furon a spolupráca so Schymanom bola samozrejmosťou. Soundtrack, ktorý vznikol, je prirodzenou evolúciou, držiacou sa v medziach série.
V roku 2009 prišla spolupráca so Sony, kedy vytvoril soundtrack k PSP pokračovaniu série Resistance s podtitulom Retribution. Po ňom nasledovali, v roku 2010, soundtracky k trom hrám. Prvou bola hack&slash akcia od Visceral Games, Dante’s Inferno, druhou pokračovanie dobrodružstva z Rapture, Bioshock 2, a poslednou akčná mech hra Front Mission Evolved od Double Helix Games.
Od roku 2010 nebol vydaný žiadny soundtrack s vyskloňovaným menom Garryho Schymana, avšak to sa zmenilo vydaním tretej hry s názvom Bioshock s podtitulom Infinite.