Vojenský konflikt medzi droidami Obchodnej federácie a klonovými vojakmi vypukol naplno v otvorenom beta testovaní hry Star Wars: Battlefront II. Aj my sme si na planéte Naboo vyskúšali, aké to je vžiť sa do pozície pešiakov z ikonického konfliktu z Epizódy I – Skrytá hrozba.
DICE tento víkend pustilo do obehu Star Wars: Battlefront II. Beta verzia je zadarmo a free-to-play, čo znamená, že nemusíte mať zaplatené PlayStation Plus alebo Xbox Live Gold, aby ste si vychutnali všetky možnosti otvoreného testovania.
Gameplay videá z rôznych herných režimov nájdete na konci článku. Určite si ich pozrite, stoja za to.
Naše dojmy
Musím uznať, že autori si naozaj dali záležať. Čo sa týka vizuálu, DICE už dlho používa Frostbite engine, ktorý je každou vydanou hrou lepší a krajší. Prostredia sú plné datailov a mnohokrát vyzerajú lepšie ako vo filmoch. Dokonca aj na konzolách hra vyzerá výborne. Rozlíšenie je, samozrejme, nižšie, ale vývojári z neho vyžmýkali čo sa dalo. Ja som testoval hru na PS4. Ide o prvý model, žiadne Slim alebo Pro. Hra bežala výborne, plynulo a to aj pri graficky náročných scénach. Áno, občas som cítil malý pokles snímkovania, ale nič, čo by rušilo alebo prekážalo.
Ak sa pozrieme na hudbu a efekty, tiež nemám čo vytknúť. Soundtrack je skvelý, tematicky vhodný. Môžeme počuť nielen overené klasiky, ale aj nejaké mixy s pôvodným základom alebo úplne nové. Zvuky zbraní, granátov a všemožných strojov sú detailné a každý z nich je niečim jedinečný. Chválim tvorcov a za to, že zbrane majú v tomto vlastnú identitu. Znejú podobne, to áno, ale predsa len každá inak, či už pri streľbe alebo prehriatí.
Hlavné menu hry je veľmi podobné predchádzajúcemu dielu, takže kto hral prvý Battlefront, nestratí sa. Pre nováčikov to tiež nebude nič ťažké: všetko je správne rozložené a aj keď je, či skôr bude, možností naozaj veľa, po chvíli vždy budete vedieť, kde čo hľadať. Keď už sa dostanete do boja, buď multiplayer (3 režimy) alebo singleplayer (1 Arcade režim), nájdeme tu niekoľko rozdielov oproti jednotke. Nejdem ich všetky menovať, koniec koncov, je to len Beta, ale napríklad po smrti vas “oživí” buď po 10 sekundách, alebo kým sa nenazbierate štyria, kedy vás do hry pustí hneď.
Hranie za hrdinov je tu, samozrejme, tiež, ale funguje inak ako v jednotke. V prvom dieli ste museli nájsť „žetón“, vďaka ktorému ste mohli hrať za Leiu, Hana, Dartha Vadera či Lukea. Tu musíte nazbierať dostatočný počet bodov a potom si privoláte posily v podobe hry za špeciálne postavy ako napríklad Wookie, vojak s jetpackom či bojový robot B2. Alebo si, po dosiahnutí mílnika piatich tisíc, zahráte za hrdinu, ktorých bude po vydaní oveľa viac než len hŕstka dostupná počas beta testovania. Všetko závisí od vašej šikovnosti a nie od šťastia.
A potom sú tu mikrotransakcie. Fungujú ako systém bední, ktoré si môžete kúpiť. Nič nie je povinné, no platiaci hráči budú v malej výhode. Bedne totiž obsahujú vylepšenia, schopnosti, súčiastky, ďalšie kredity… jednoducho všetko, čo potrebujete, aby vaša postava bola v boji lepšia, efektívnejšia. Karty v bedniach budú rozdelené do piatich kategórií. Nemôžete teda čakať, že vám dá obyčajná bedňa to, čo napríklad epická alebo legendárna, ale tie budú adekvátne nacenené. Karty však nie sú jediné, čo potrebujete. Aby ste si niečo vylepšili, potrebujete súčiastky. Tých ale nájdete vždy pomerne málo a samotné vylepšenie karty môže byť celkom drahá záležitosť, takže chvíľu potrvá, kým sa dopracujete k fantastickým výsledkom.
Čo sa týka samotných multiplayerových režimov, sú tri a ich opis nájdete po kliknutí na tento odkaz.
Ovládanie je klasické, pokiaľ by niekto používal “invert” nastavenia, nie je to problém zmeniť aj počas hry. Ja osobne také ovládanie používam pri lietaní a musel som to prvýkrát zmeniť. V nastaveniach je priamo možnosť použiť to iba priamo na lietanie, kedy to neovplyvní boj napešo, čo ma potešilo. Inak je to klasická FPS arkádo-strieľačka. Oproti prvému dielu sa toho veľa nezmenilo, no je to celé krajšie, novšie, s inými prostrediami, inými možnosťami. Osobne som veľmi zvedavý na príbehovú kampaň pre jedného hráča.
Ak by som to mal zhrnúť, DICE odviedlo dobrú prácu. Po audio-vizuálnej stránke nie je čo vytknúť a to aj na konzolách či nie práve nadupaných počítačoch. Multiplayer stavia na istotu a pokračuje v tom, kde jednotka skončila. Sú tu síce zmeny, ale rýchlo sa na ne dá zvyknuť. Hra je prehľadná a naozaj precízne zasadená do univerza Star Wars: postavy, zbrane, stroje – to všetko sme videli na striebornom plátne a teraz to máme možnosť sami interaktívne prežiť.
Kampaň ostáva stále zahalená tajomstvom, ale celkovo sa mi páčil aj režim Arcade. Tvorcovia zároveň sľubujú pravidelný prísun balíčkov s novinkami. S negatívami som sa pri hraní často nestretával, no hra sa mi dvakrát sama vypla počas hrania, čo určite veľmi nelichotí technickej stránke. Ak však opomeniem poklesy v snímkovaní, niet čo vytknúť.
Star Wars: Battlefront II bude oficiálne dostupný už od 17. novembra 2017.