Tam, kde jeden pomáha so súkromím, druhý musí vymýšľať, ako pomôcť podnikateľom.
Nová aktualizácia iOS 14 si so sebou priniesla kopec nových vylepšení. Jedným takým je aj lepšie „chránenie“ súkromia zo strany Apple. Tí totižto úplne zrušia možnosť sledovať ľudí napríklad cez identifikátor telefónu a reklamy budú musieť podnikatelia teraz cieliť v podstate „na slepo“. To je, samozrejme, dobrá vec pre vaše súkromie no má to niekoľko „ale“. Jedným z nich je to, že nebudete dostávať relevantné reklamy. Nad tým istotne mávnete rukou, no ak budete zrazu dostávať reklamy na dámske prádlo a ste muž, ktorý takejto záľube zrovna neholduje, môže to byť pre vás matúce (alebo si nájdete novú zábavu, ktovie?). Samozrejme, táto funkcia sa dá vypnúť a môžete udeliť výnimky vašim obľúbeným aplikáciám. A tí už s vašim identifikátorom budú pracovať o niečo citlivejšie ako náhodné zobrazovanie, niekde v útrobách algoritmu spoločnosti Apple.
Facebook sa, preto rozhodol, že ak si chce udržať menších podnikateľov ako inzerentov, musí niečo spraviť. Preto vymysleli novú funkciu. Tá urobí to, že do postov, ktoré sa vo vašom „News Feede“ objavia zaradí akúsi minigalériu podobných podnikov či obchodov vo vašej blízkosti. A ak si, teda inzerent zaplatí takúto reklamu, vy si budete pozerať Facebooku, zastaví sa vám zrak napríklad na chutnom jedle z nejakého vegánskeho blogu, tak na vás vyskočí galéria vegánskych reštaurácií vo vašom okolí (nezabúdajme však, že tí si, samozrejme, za reklamu budú musieť platiť).