UPDATE: Capcom sa rozhodol dať veci na pravú mieru. Mikrotransakcie, podľa slov kompetentných, nebudú prítomné v príbehovom móde, čiže hry pre jedného hráča. Nepovinné poplatky sa budú týkať len Raid módu. Budú tu prítomné modré a červené kryštály, ktoré slúžia ako je napísané nižšie. Rozdiel je ale v tom, že kým modré sa budú dať nagrindiť počas hry, červené sa budú dať kúpiť.
Resident Evil: Revelations 2 bude obsahovať mikrotransakcie, za ktoré si budú môcť hráči kupovať (za reálne peniaze) pokračovanie v hre po úmrtí postavy, resp. ľudovo povedané „kontinue“. Po vzoru jednotky bude hra ukladať pozície prostredníctvom checkpointov, čo znamená, že ak zahyniete, musíte zopakovať celý úsek hry od posledného checkpointu. V Revelations 2 budú ale prítomné takzvané kryštály života „life crystals“, ktoré dokážu oživiť vašu postavu na mieste, kde skonala.
A práve tie kryštály si hráči budú môcť kúpiť za skutočné peniaze, ak sa v ich inventári žiadny takýto kryštál nachádzať nebude. Tie sa budú totiž dať získať aj priamo v hre. Teraz sa preto naskytá otázka, ako si celý tento koncept Capcom vymyslel. Bude to skutočne len doplnok pre netrpezlivých hráčov, alebo sa za tým skrýva šikovne zakomponovaný marketing vychádzajúci z neúmorne vzdialených jednotlivých checkpointov od seba?
Zatiaľ, čo si spoločnosť ako-tak udobrila hardcore fanúšikov série po dvoch výrazne rýdzo akčných dieloch (Resi 5, Resi 6, Operation Racoon City) celkom slušným dielom Resident Evil: Revelations, sa zdá, že druhá časť opäť dvíha vlnu nevôle. Najprv v tom malo prsty nepochopiteľné rozdelenie hry na niekoľko epizód, ktoré vyjdú vždy s týždňovým odstupom (akože ešte aj teraz sa pýtame, Capcom, kde je v tom logika?!) a teraz pridanie mikrotransakcií. Samozrejme, budú čisto voliteľné, no ako sa vraví, bez vetra sa ani lístok nepohne. Len aby sme neboli na pokraji doby, keď si budeme môcť oživovať svoje postavy len za reálne peniaze.