Kingdom Come Deliverance je single-player RPG hra od štúdia Warhorse, zasadená do stredovekej Európy. Autori si zakladajú najmä na reálne podložených faktoch a reálne existujúcich miestach. „Chceme túto hru urobiť takú realistickú, ako to len pôjde, no, samozrejme, musíme robiť kompromisy, aby bola hra stále zábavná. Napríklad sme museli v hradoch zväčšovať dvere, pretože by mal hráč problém dostať sa do budovy,“ hovorí Jiří Rydl, mediálny manažér štúdia Warhorse.
Hra sa odohráva v pätnástom storočí stredovekej Európy. Toto obdobie bolo pre vývojárov veľmi pútavé vzhľadom na konflikt v Českej republike. Daniel Vávra, vývojár Mafie I, Mafie II a momentálne spolumajiteľ štúdia Warhorse, hľadal pútavé obdobie v českej histórii a narazil na tzv. husitské vojny. „Všetci sme sa o tom učili v škole, no boli sme mladíý a nevenovali sme škole toľko pozornosti,“ hovorí Rydl. Znovupreverenie politických intríg tejto doby inšpirovalo celý tím vývojárov, aby vytvorili túto hru o krvavej občianskej vojne.
Prvé tri akty hry nám ukazujú príbeh Henryho, chudobného kováča, ktorý sa chce pomstiť tým, ktorí zavraždili jeho rodinu. Henryho príbeh je hlboko zakorenený v skutočných historických udalostiach a odráža nám život ľudí počas husitských vojen. „Po odohratí týchto troch aktov budete schopní porozumieť dôvodom, prečo chceli ľudia zmeniť spôsob života, spôsob vyznávania náboženstva a podobne. Každý z aktov môže byť hraný samostatne, no a plný gameplay by mal mať okolo 60-70 hodín.“
Čo sa týka rozpoloženia sveta, ten v alfa verzii momentálne má 3×4 kilometre, čo znamená 12 kilometrov lesov, dedín, ciest, miest a polí, kde sa môžete pohybovať pešo alebo na koni. Tento svet sa do vydania plnej hry určite zväčší, sľubuje Warhorse. Zatial čo Rydl a zvyšok týmu hovoria, že hlavný príbeh je najzaujímavejšou časťou hry, pre hráčov, ktorí radi tvoria hru podľa seba, je tu miesto taktiež. „Máme tu tiež hráčov, ktorí strávili hodiny v alfa verzii chodením okolo dediny, rozprávaním sa s dedinčanmi alebo hľadaním rastlín pre alchémiu, takže áno, môžete robiť čokoľvek chcete.“
Veľa interakcií v hre je ovládaných jedným tlačidlom, nič zložité. No bitky, tie sú iná vec. Boj je komplexná záležitosť, pri ktorej budete využívať takmer každé tlačidlo na ovládači. Bitky sa budú konať v masovom meradle, ktoré sa skladá zo stoviek, keď nie až tisícov NPC. Bolo nám vysvetlené, že bitky sú len pozadím pre udalosti, ktoré sa okolo nás dejú. Ste len jeden človek, žiadny vojak alebo panovník. Nemusíte presúvať armády, iba svoje nohy a najlepšie, čo v bitke môžete urobiť, je schovať sa. Obliehanie hradov bude pri zostavovaní scény hrať taktiež svoju úlohu a, samozrejme, že sa môžete zúčastniť.
Pamätajte si, že nie ste skúsený vojak alebo čarodejník so super schopnosťami. Ste chudobný kováč z malej dediny v roku 1403. Nad svojimi rozhodnutiami musíte premýšlať dvakrát, keď nie viac. Svet okolo vás je veľmi krehký a vaše činy majú následky. Tie sú takmer také isté ako v ozajstnom svete. Ak poviete niečo zlé, môžete si vytvoriť nepriateľov a tým pádom si uzavrieť cestu k niektorej z úloh.
Kingdom Come: Deliverance používa Cry Engine 4, ktorý využíva napríklad Ryse, Evolve alebo Star Citizen. Cry Engine 4 je veľmi komplexný, dokáže vytvárať otvorený svet zo stovkami NPC a podporuje PC, Xbox One a PS4. Vlastne všetko, čo Warhorse k ďalšiemu vývoju Kingdom Come potrebuje.
Štúdio hovorí o decembri 2015 ako o dátume vydania, no tento údaj sa môže meniť. Kingdom Come: Deliverance bude k dispozícii na PC, Mac, Linux a Xbox One, PS4.