Ak nie ste veľkými priaznivcami zvláštneho súčasného trendu prilepiť na hru toľko efektov, koľko sa do nej vojde, určite vás poteší, že Zaklínač 3: Divoký Hon bude obsahovať možnosť vypnutia jedného z najhorších takýchto efektov, tzv. Chromatic Aberration. Prišiel vám Bloodborne, Lords of the Fallen, Resident Evil Revelations 2, Dying Light či Alien Isolation tak trocha rozmazaný? Za to mohol práve spomínaný filter. Tretie dobrodružstvo zaklínača Geralta sa bude našťastie hrať bez neho.
Čo je to vlastne Chromatic Abberation
Chromatic Abberation, alebo po našom Chromatická aberácia, vo videohre znamená efekt farebnej chyby šošovky spôsobenej závislosťou jej ohniskovej vzdialenosti od vlnovej dĺžky svetla. Fyzikálnou podstatou tohto javu je závislosť indexu lomu všetkých priehľadných látok od vlnovej dĺžky. Šošovka potom láme svetlo každej farby inak (dlhovlnné žiarenie, teda červené, najmenej, krátkovlnné, teda fialové, najviac), čo sa na snímke prejaví ako farebné lemovanie ostrých prechodov medzi svetlom a tieňom.
Ak sa vám to zdalo príliš profesorské, tak vám to vysvetlíme ľudskejšie. Jednoducho povedané, týmto efektom sa vám zdajú hrany objektov rozmazané, ako keď sa pozeráte na 3D film bez okuliarov. Je to síce záležitosť osobných preferencií, no každopádne je dobré, že sa v jednej z najočakávanejších hier tohto roka bude dať vypnúť jednen z najotrasnejších grafických efektov.