Pán popola sa odjakživa spája s neblahým Gwynom. Bude to ale tak aj v treťom dieli?
Portál Fextralife strávil prezentáciu gameplayu na E3 2015 priamo s navrátilcom Hidetakom Mijizakim, ktorý sa s redaktorom podelil o niekoľko zaujímavých informácií. V Dark Souls III zohrá hlavnú úlohu opäť krajina Lordran, hlavná lokalita z prvého dielu, no pohybovať sa budeme po úplne nových končinách a miestach s romanticko-pôsobivými názvami ako napríklad Wall of Lodeleth. To bolo mimochodom zároveň aj prvým miestom ukázaným v deme.
Dej, ak teda môžeme o Souls hre povedať, že nejaký má, sa zameria na vzkriesenie Pána popola, alebo, ak chcete Lord of Cinder. Myslíte na záverečného bossa prvého dielu Gwyna? Nuž, to nie je isté, Hidetaka sa vyjadril dosť neurčito v zmysle „To bude na samotných hráčoch, aby rozhodli“. Autor článku Castielle nadobudol z rozprávania režiséra pocit, že Dark Souls III nebude priamo späté s predchádzajúcimi dielmi série, nebude tu ale avšak opäť žiadna priama interpretácia príbehu.
Tak ako prostredie bude známe, no nebude to isté, tak isto budú aj samotní nepriatelia dizajnovo podobní, no nie rovnakí. Článok spomína veľkých drakov objavujúcich sa hneď na začiatku hry ako Stone Dragon, či dračieho bossa s krásnym názvom Dancer of the Frigid Valley. Nemŕtví bojovníci tu pripomínali tých z Undead Burg, rytieri v žiarivej zbroji zase známych ťažkooddencov Black Knight. Niektorí protivníci tu napríklad pripomínajú zaujímavé spojenie Jašterov zo Sen’s Fortress (prvý Dark Souls) a Visperov z Bloodborne.
Dark Souls III bude obsahovať nový prvok, epitafy, čo sú do kameňa vyryté informácie o tu padnutých bojovníkov, ktoré hráčom ponúkne čriepky o pokračujúcom lore. S príchodom Mijizakiho sa vracia aj perfektný level dizajn z prvého dielu, klasická metroidvania plná skratiek, odomykateľných území, výťahov, pák a podobne. Predpokladáme, že tretí diel bude opäť v horizontálno-vertikálnom štýle a nie len v sterilnom horizontálnom, ktorým oplývala dvojka. Nebude tu prítomný žiaden hub, všetko bude logicky poprepájané do jedneho fungujúceho sveta.
Súbojový systém bude vychádzať z prvých dvoch dielov, aj keď sa dočká nejakých vylepšení. V prvom rade sú to Stances, teda postoje, ktorými budeme môcť, ak budeme teda používať určité konkrétne zbrane, dosiahnuť úplne nové zdrvujúce útoky. Obyčajný Straight Sword bude oplývať schopnosťou Ready Stance pripomínajúcou sekanie katanou, Greatsword má zase Lunge, ktorý spodným úderom vymrští nepriateľa do vzduchu. Dvojice zbraní sa budú dať aplikovať do oboch rúk a ponúknu napríklad schopnosť Spin, ktorou sa hráč roztočí ako tornádo. Zaujímavé je, že duálne zbrane zaberú len jeden slot v inventári. Na rozdiel od Bloodborne tu budú opäť prítomné plnohodnotné štíty.
Úpravou si prešli aj zbrane na diaľku. Luky budú strieľať šípy omnoho rýchlejšie a efektné budú aj na boj zblízka. Hidetaka sa necháva počuť, že až mu to pripomína štýl Legolasa z Pána Prsteňov. Dlhé luky budú na druhej strane zase strieľať o dosť ďalej a zvýši sa aj ich efektívnosť. Tvorca pripomína, že skilly ako backstabing či parry a postoje (Stances) budú hojne využívať aj nepriatelia, čím sa dosiahnú intenzívnejšie a rôznorodejšie boje. O systéme upgradovania sa tvorca vyjadril len neurčito, že to bude enhancovaný systém z Dark Souls II. V hre nebudú chýbať ani gestá. Bez klasického „Praise the Sun“ by už v podstate Dark Souls ani nebol Dark Souls.
Online hranie a multiplayer tu bude vychádzať z najlepších tradícií Souls série, ktoré umožní hráčom privolávať pomoc prostredníctvom klasických znamení (Signs). Matchmaking pre coop a PvP bude založený na Soul leveloch. Soul Memory tu už nebude hrať prím a práve Souls Level bude jediným kritériom pri multiplayeri. V hre nebudú prítomné arény Dueling Arena, no unikátne PvP mechaniky áno, aj keď ich Mijizaki nijako bližšie nepredstavil. Neostáva nám teda nič iné, len mu veriť.
Asi tá najdôležitejšia informácia ale neprichádza z webu Fextralife, ale z Videogameru. Hidetaka Mijizaki sa vyjadril, že tlačová správa uviedla nepresné informácie. Dark Souls III nebude v žiadnom prípade posledným dielom série (čítajte novinku), bude to práveže zlomovým dielom pre sériu, rovnako ako aj pre štúdio From Software.