Spoločnosť Bethesda si doposiaľ dala záležať na tom, aby nám pokračovanie legendárnej série Fallout predstavila v žiarivej nukleárnej kráse. O príbehu však zatiaľ vieme len pramálo – a to je údajne účelovým ťahom vývojárov sídliciach v Marylande.
Bohužiaľ, marketingové zábery sa okrem niekoľkých menších výnimiek týkajú len súbojov a celkovej atmosféry post-apokalyptického Bostonu. O tom, čo bude v hre naším cieľom – okrem prežitia – sa nevie nič. „Každého necháme, nech si to užije sám, a to priamo v hre, najviac, ako sa len dá. Sú tu však určité hranice, ktoré treba prekročiť, ak chceme upútať pozornosť,“ vyjadril sa pre portál IGN.com šéf marketingového oddelenia Bethesdy, Pete Hines. Je zrejmé, že autori by najradšej z príbehovej stránky hry neukázali ani to málo, čo je zatiaľ možné nájsť na webe. S najväčšou pravdepodobnosťou sa teda ďalších informácií z tejto oblasti nedočkáme, teda aspoň nie do vydania hry.
{embed_video }
Viceprezident pre marketing a PR taktiež v rozhovore s IGN objasnil, prečo si Fallout 4 zahráme už tento rok, len niekoľko mesiacov po samotnom odhalení. „Ak sa spýtate Todda (Howarda, pozn. red.), zrejme by uprednostnil týždeň alebo dokonca deň medzi oznámením a vydaním,“ prezradil Hines o režisérovi štvrtého Falloutu. „Nemá rád, keď ukazuje svoje projekty ešte pred vydaním. Je trochu perfekcionista. Niežeby nechcel fanúšikom ukázať, na čom pracuje, ale vždy, keď niečo odhalí, uvidí na tom nedostatok alebo niečo, čo treba opraviť.“
Najväčší projekt Bethesdy
Podľa Hinesa je vývojársky tím stopercentne sústredený práve na Fallout 4. „Podpora módov a DLC sú síce pekné, ale pokiaľ do 10. novembra nedoručíme skvelú hru, naše plány ohľadom týchto vecí budú irelevantné,“ tvrdí viceprezident, dodáva však, že vývojári už nejaký čas investovali aj do plánovania budúcich rozšírení.
Veľkú nádej vkladá Bethesda najmä do súbojov a hernej fyziky. Fallout 4 by nemal byť len RPG, ale súčasne aj FPS, teda „strieľačkou“ z pohľadu prvej osoby – navyše takou, v ktorej má každý objekt vlastné fyzikálne vlastnosti.
„Myslím, že firma Bethesda Game Studios naozaj posunula hranice toho, čo je v hrách možné, a to v smeroch, o ktorých iné herné spoločnosti ani nepremýšľajú. Podľa vývojárskeho tímu ide zatiaľ o ich najväčší a najambicióznejší projekt – a to je už čo povedať pri ľuďoch, ktorí vytvorili Skyrim, Oblivion, Fallout 3 či Morrowind.“
„Buďte tým, čím chcete, a choďte tam, kam chcete. O tom je Fallout 4,“ uzavrel Hines.
Pôvodný článok publikoval portál IGN.