Vysokooktánový Grip hráčov prekvapujúco nepresvedčil.
Ak herný projekt na Kickstarteri nevyjde, nedá sa príliš špekulovať, prečo zbierka nakoniec nevyšla. Buď ide o zlyhanie po stránke marketingu, keď sa tvorcom nepodarilo dostatočne spropagovať titul medzi širokou verejnosťou, alebo o prozaickejší prípad, keď hra proste ľudí v ničom nezaujme. Do akej kategórie sa dá zaradiť neúspech Grip? Krásne vyzerajúci kúsok bežiaci na Unreal Engine 4 vyzeral explozívne rýchlo a epicky zábavne na to, aby o neho ľudia neprejavili záujem. To už hráči skutočne zabudli na fantastické chvíle zažité s Rollcage?
V prípade Grip asi pôjde o kombináciu oboch faktorov. Pravdou je, že sa o hre príliš ani nehovorilo a ani samotný jej názov nebol príliš rázny. Fádna jedna slabika Grip, ktorá sa navyše dosť podobá na Grid, nemôže v žiadnom prípade konkurovať úderke zvanej Rollcage. Ak vyslovíte Grip, znie to ako prd, no ak vyslovíte Rollcage, tak to znie tvrdo a nemilosrdne, až sa začne chvieť zem a z jej úrob vystresknú plamene pekelné. Ďalším faktorom je to, že Rollcage si svoju slávu odbila pred dávnymi 15 rokmi a čakať, že ľudia budú tak nadšení z obnovy staručkej značky a titul podporia pol miliónom dolárov, nakoniec vyznelo dosť nereálne.
100 000 dolárov síce hru nezachránilo, no to dalo tvorcom impulz, že sa predsa len nájde niekto, komu záleží aby vyšla. Preto štúdio Caged Element ruší Kickstarter, spúšťa novú zbierku na svojich vlastných stránkach a zároveň chystá príchod na Steam Early Access. Ich vlastná zbierka nemá žiaden časový či finančný limit, len 6 úrovní odmien, z ktorých nie je ani jedna vo fyzickej forme a pridávať sa dá len v rozmedzí 4 až 40 dolárov. Budúcnosť Grip je síce neistá, no tvorcovia budú bojovať o jej miesto na hernej pôde do posledných síl.
{embed_video }