Zmeny v Guild Wars 2: Obľúbené MMO prechádza na model free-to-play

Zmeny v Guild Wars 2: Obľúbené MMO prechádza na model free-to-play

Zdá sa, že ArenaNet sa pripravuje na vydanie prvého datadisku k Guild Wars 2 s názvom Heart of Thorns vo veľkom. Najnovšou novinkou pre hráčou je zmena obchodného modelu. Od dnes si môžu základnú hru zahrať všetci zadarmo, stačí si zaregistrovať účet na oficiálnom webe hry.

Mnohých fanúšikov zaujímajú správy o špecializáciách, nových schopnostiach a raidoch, nikto ale nečakal, že hra bude free-to-play. ArenaNet vysvetľuje, že hráči si môžu vytvoriť účet a hrať Guild Wars 2 bez potreby kupovať si základnú hru, ktorú už od dnes nepredávajú. Vytvorené účty budú mať mierne obmedzenia - menší počet character slotov a slotov do banky. Aby sa predišlo spamu od predajcov hernej meny a podobne, budú môcť tieto účty používať iba chatový kanál /say a nie celomapový kanál. Hráči budú môcť whispovať iným hráčom, ale novú konverzáciu budú môcť vytvoriť iba raz za 30 sekúnd. Takisto bude existovať menšie obmedzenie v rámci progressu. Hráči si budú musieť vylevelovať postavu na určitú úroveň, aby sa dostali do ďalšej oblasti. Napríklad pre opustenie tutorial zón budú musieť byť aspoň level 10, na vstup do World PVP aspoň level 60.

Pre hranie nového contentu Heart of Thorns bude potrebné kúpiť tento datadisk za približne 45€, ktorý bude vydaný už 23. októbra tohto roku. Celá základná hra bude ale hrateľná zadarmo. Hráči, ktorí majú základnú hru kúpenú, nebudú mať žiadne zo spomenutých obmedzení. Podľa slov vývojárov sa netreba obávať ani o herný Gem Store, ktorý nebude prebiehať žiadnou zmenou. Hráči si v ňom môžu stále kúpiť to, čo aj pred prechodom na play for free model.

Ľudia z ArenaNet tvrdia, že táto zmena nie je dôvodom malého počtu hráčov, skôr naopak. V týchto dňoch sa podľa nich vracia veľké množsto starých, ale aj nových hráčov. Veria, že novinky ich budú baviť. Napríklad spomenuté raidy budú pre desať ľudí a prvý bude dostupný krátko po vydaní datadisku. Aj v tejto oblasti sa vývojári sústreďujú na inováciu. Raidy nebudú mať žiadne bariéry vstupu ako v klasických MMORPG, nebude teda potrebné farmiť item level alebo robiť questy potrebné na vstup. Raidy dajú hráčom možnosť zdolať veľké výzvy a odmenia ich novými Mastery schopnosťami a bodmi.

Nové raidy ale nebudú prinášať nové a silnejšie predmety, ktoré urobia doterajší progres a prejdenie starších raidov zbytočnými. Vývojári chcú, aby hráč, ktorý zdolá nejaký raid, mal dobrý pocit z jeho prejdenia aj niekoľko mesiacov po čine.

Zdroj: eurogamer.net, youtube.com

 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk