Dungeons and NO Dragons po česky.
Tvorca spolu s jeho kolegami v najnovšom videu prezrádzajú, že RPG systém bude veľmi komplexný a bude sa odvíjať od toho, akým štýlom hru hráme. Čím viac budeme bojovať, tým budeme lepší v bojoch, ak sa budeme snažiť v rozhovoroch ľudí presviedčať, budeme môcť získať lepšie ceny pri obchodovaní. K dispozícii budeme mať celú plejádu atribútov ako sila, zručnosť, reč, charizmu alebo rýchlosť a skillov, medzi ktorými môžeme nájsť alchýmiu, defenzívu, páčenie zámkov, stealth či jazdenie na koni.
Ak sa ocitneme v situácii, keď budeme musieť vyriešiť problém takou cestou, na akú nemáte veľmi skill, napr. súboj, hoci je vašou parketou presviedčanie, tak v tomto prípade môžeme navštíviť trénera a zaplatiť si za výučbu boja s mečom. Hra si dá taktiež pozor na rôzne detaily, ako keď vám po čase začne jedlo v inventári hniť. Je to veľmi zaujímavý prvok, ktorý sme naposledy videli snáď ešte v Metal Gear Solid 3. Každá zo zbraní bude efektívna hlavne v konkrétnych útokoch, ako napríklad palcát hlavne pri útoku vedenom zhora nadol.
Dôležitou súčasťou hrateľnosti bude aj survival. Budeme musieť jesť, budeme musieť odpočívať, budeme si musieť dávať pozor na zranenia. Ignorovaním týchto elementov budeme slabnúť, čo sa odrazí nielen v súbojoch, ale aj v konverzáciách. Vtipom ale je, že to isté musia robiť aj ostatné postavy a dokonca taktiež zvieratá vo svete a to môžete využiť vo svoj prospech. Už nám v hlave víria desiatky nápadov.
Dan Vávra sa necháva počuť, že Kingdom Come: Deliverance ponúkne jeden z najkomplexnejších systémov kustomizácie oblečenia, aký bol kedy v hrách videný. Postave budeme môcť navliecť až 4 vrstvy šiat a 20 rôznych druhov slotov pre armor, zbrane a doplnky. Pozor si budeme musieť dávať dokonca aj na to, či brnenie nebude špinavé. Ak totiž prídeme zafúľaní do mesta, nikto s nami nebude chcieť prehodiť reč.
Vyzerá to skutočne úchvatne a každým novým videom tvorcovia dokazujú, že sľuby o realistickom RPG sa pomaly začínajú stávať hmotnou realitou. Kingodom Come: Deliverance vyjde na PC niekedy v priebehu budúceho roka.