Zároveň bola do hry pridaná aj nová mapa Eichenwalde.
Včerajší patch pre Overwatch priniesol do hry novú sezónu Competitive Play, novú mapu, balans update pre hrdinov i mapy a veľa iných zmien. Postupne sa im budem v článku venovať, takže sa pripravte na dlhé čítanie.
Ako prvé je treba spomenúť novú mapu Eichenwalde, o ktorej sme vás už informovali. Ide o hybridnú mapu – útok a eskort – ktorej cieľom je vziať pozostatky generála Baldericha von Adlera (resp. zabrániť ich prevzatiu). Eichenwalde je opustená dedinka, ktorá bola miestom kľúčovej bitky počas omnic krízy. Balderich von Adler a jeho skupina niekoľkých križiakov sa postavili omnicom v tejto dedinke, podarilo sa im zlomiť nepriateľské sily a dali tak nemeckej armáde šancu na protiútok. Avšak Balderich a jeho križiaci nevyviazli z bitky živí.
Prečítajte si tiež
Čoskoro pribudne do Overwatchu nová mapa
Druhou dôležitou informáciou, ktorú treba spomenúť, je začiatok ďalšej sezóny Competitive Play (tá začala dnes). Oproti prvej sezóne, táto prešla niekoľkými výraznými zmenami. Meranie zručnosti (skill rating) sa po novom bude pohybovať v rozmedzí 1-5000 namiesto predchádzajúceho 1-100.
Hráči budú taktiež po novom rozdelení do nasledovných tierov:
- Bronze – 1-1499
- Silver – 1500-1999
- Gold – 2000-2999
- Platinum – 2500-2999
- Diamond – 3000-3499
- Master – 3500-3999
- Grandmaster – 4000-5000
Dôležitou zmenou je tiež, že pokiaľ sa hráč nachádza v tiere Bronze, Silver, Gold a Platinum, nemôže z tohto tieru vypadnúť, i keď jeho skill rating bude nižší, ako je požadovaná hranica. Master a Grandmaster budú normálne presunutí do nižšieho tieru, pokiaľ ich skill rating klesne. Hráči s titulom Master a Grandmaster budú môcť hrať v skupine iba s priateľmi, ktorí majú hodnotu skill ratingu v rozmedzí +/- 500; hráči v tiere Diamond a nižšie zase +/- 1000.
Najúspešnejší hráči v Diamond, Master a Grandmaster úrovniach stratia svoj skill rating, pokiaľ nebudú 7 dní hrať competitive zápas; hráči so skill ratingom nad 3000 budú strácať 50 bodov každých 24 hodín, avšak ich rating nepadne pod hranicu 3000. Takže pokiaľ nebudete hrávať aspoň jeden zápas za 7 dní, stratíte svoj rank, resp. takíto hráči ani nebudú môcť byť v top 500. Stačí však len jeden zápas za týždeň a zbrzdíte svoj pád.
Upravené boli aj mapy v Competitive Play, dôležité je spomenúť, že time bank z Attack máp bol pridaný aj na Escort mapy. Zároveň bol znížený čas na obsadenie cieľov z 5 minút na 4 na mapách Dorado, Hanamura, Hollywood, King’s Row, Route 66, Temple of Anubis, Volskaya Industries a Watchpoint: Gibraltar.
A ako to bude s bodmi z prvej sezóny? Vaše skóre bude vynásobené číslom 10, pokiaľ vyhráte zápas pribudne vám 10 bodov (namiesto predchádzajúceho 1). Prišlo k odstráneniu rýchlej smrti, takže zápasy teraz môžu skončiť nerozhodne; za remízu všetci hráči získajú 3 body. Cena zlatých zbraní sa zvýšila – z 300 na 3000.
Poslednými zmenami týkajúcimi sa Competitive play sú minimálny počet zápasov, aby ste sa mohli ocitnúť medzi 500 najlepšími hráčmi – 50 hier. A pokiaľ dostanete penaltu za odchod z Competitive Play, bude potrebné odohrať väčší počet zápasov v Quick Match ako doteraz.
Ďalšou novinkou, ktorú priniesol patch, sú nové emotes. Každý hrdina bude mať vlastne smejúce sa a sediace. Reinhardt dostal nový legendárny skin, ktorý je naozaj veľmi pekný (Blizzard jednoducho vie robiť krásne, obrovské brnenia). Prišlo aj k zmenám týkajúcich sa jednotlivých hrdinov. Tými sú:
- D.Va – Defense Matrix sa začne regenerovať po 1 sekunde (namiesto pôvodných 0.5 sekundy)
- Hanzo – Má spomalenie rýchlosti počas mierenia o 30% (namiesto pôvodných 40%), maximálna rýchlosť projektilu sa zvýšila o 30%, veľkosť šípu sa zmenšila o 33%.
- Genji – Dvojitý skok sa po novom nebude dať znovu použiť hneď po vyšplhaní sa na stenu. Swift Strike už nebude dávať poškodenie pasciam (Venom Mine alebo Junkratova oceľová pasca), nedá sa ani použiť na vyhnutie sa Junkratovej Steel Trap a neprerušuje melee útoky protivníkov. Ultimátna schopnosť Drangonblade už bude trvať len 6 sekúnd namiesto pôvodných 8.
- McCree – Aktivovanie Deadeye po novom vyčerpá meter ultimátnej schopnosti po štvrtine sekundy (namiesto pôvodného redukovania na 50% po aktivovaní a 0% po potvrdení cieľov).
- Lúcio – Zrýchlenie pohybu schopnosťou Amp It Up bolo znížené o 30% (čiže spoluhráči budú mať len o 70% rýchlejší pohyb namiesto pôvodného 100% zrýchlenia).
- Mei – Ultimátna schopnosť Blizzard môže prechádzať cez bariéry, rádius bol zvýšený z 8 na 10 metrov.
- Mercy – Liečenie prostredníctvom Healing Beam bolo zvýšené, teraz za sekundu dá o 20% viac života. Vzkriesení spoluhráči sa budú môcť hýbať už po 2,25 sekundách (namiesto pôvodných 3).
- Roadhog – Pokiaľ Roadhog pritiahne svojim hákom hráča, ktorý nie je v jeho zornom uhle, táto postava bude navrátená na pôvodné miesto.
- Soldier 76 – Rýchlejšie vyprázdnenie zásobníku má zaručiť zefektívnenie jeho streľby na dlhšiu vzdialenosť.
- Zenyatta – Zvýšenie miery poškodenia, ktoré môže utrpieť cieľ schopnosti Orb of Discord, bolo znížené z 50% na 30%. Orb od Destruction po novom rozdáva viac poškodenia, konkrétne 46 (namiesto 40).
Poslednou zmenou, ktorú spomeniem, je odstránenie prvého checkpointu na mape Watchpoint: Gibraltar. Zvyšné bug fixy a iné zmeny nájdete na fóre battle.net.