Po novom má až dve ultimátne schopnosti, aby bola využiteľná aj v záverečných fázach hry.
Symmetra bohužiaľ patrí medzi najmenej hrané postavy v Overwatch, hlavne kvôli komplikovanosti použitia jej súčasných vlastností (hoci je dobrou voľbou na likvidáciu veľmi mobilných nepriateľov akými sú Genji či Tracer). Vývojári už dávnejšie sľúbili, že sa na jej vlastnosti pozrú a „prekopú ich“, aby Symmetra bola použiteľná počas celej dĺžky trvania zápasu.
V súčasnosti sa totižto stáva, že si ju hráči vezmú iba na obranu prvej oblasti, kde je jej teleport užitočný, no po obsadení prvého bodu ju vymenia za inú postavu. Tomuto by však mal byť koniec, pretože Blizzard pridal Symmetre aj druhú ultimátnu vlastnosť, ktorá bude lepšie využiteľná v neskorších fázach zápasu.
Patch notes pre PTR na blogu Overwatchu uvádzajú celý zoznam zmien, ktoré Symmetra podstúpila. Jej primárna zbraň má po novom dlhší dosah (z 5 metrov zvýšený na 7), tým pádom nemusí byť až tak strašne blízko pri nepriateľoch. Počet sentry turretov zostal rovnaký, no hneď na začiatku hry máte k dispozícií všetkých 6 „strážnych vežičiek“, takže nemusíte čakať dokým sa nabijú a môžete si svoju bránu smrti vyskladať ešte pred príchodom nepriateľov. Okrem toho sa cooldown ich nabíjania znížil z 12 sekúnd na 10.
Úplne novou je Symmetrina E abilita, ktorou predtým bol fotónový štít. Ten hráči priradzovali rovno k svojim spojencom a úprimne bol dosť slabý. Teraz Symmetra má k dispozícií fotónovú bariéru (Photon Barrier). Stlačením tlačidla E vyvoláte veľkú energetickú bariéru, ktorá blokuje nepriateľskú paľbu počas toho, ako postupuje dopredu. Bariéra sa zničí nárazom do steny.
No a najdôležitejšou zmenou je druhá ultimátna schopnosť. Samozrejme teleport zostal, keďže je veľmi potrebný v prvých fázach hry, no je silnejší, takže ho nepriatelia len tak ľahko nezničia. Druhou schopnosťou je možnosť uloženia generátora štítu. Shield Generator si vyberiete po nabití ultimátky a ten bude poskytovať spojencom ďalší štít dokým sa budú nachádzať v určitom okruhu od neho. Generátor poskytuje ochranu bez ohľadu na to či mu v ceste stojí bariéra, stena alebo iná prekážka. Túto druhú schopnosť je lepšie využívať v neskoršej fáze hry, kvôli tomu, že ak raz generátor položíte, už z toho miesta sám nezmizne, keď nepriateľ prejde cez checkpoint alebo obsadí určitý bod (ako sa to deje v prípade teleportu).
Novú Symmetru si môžete vyskúšať zatiaľ na Public Test Region serveroch, do normálnej verzie hry príde onedlho.