Túto a množstvo ďalších informácií týkajúcich sa očakávaného RPG titulu odhalil kreatívny riaditeľ Mac Walters v rozhovore s portálom Game Informer.
Ďalšiu nálož informácií o hre Mass Effect: Andromeda, ktorej vydanie sa nezadržateľne blíži, nám priniesol samotný kreatívny riaditeľ hry Mac Walters. Ten v podcaste pre portál Game Informer prezradil niekoľko dôležitých detailov z galaxie Andromeda. Za 40 minút stihol prezentovať informácie týkajúce sa hlavnej postavy, jednotlivých nových planét, starých i nových rás a podobne. Postupne vám v článku priblížim všetky spomenuté oblasti.
Mass Effect: Andromeda je hra s otvoreným svetom, kde každá planéta má svoj vlastný príbeh
Ako Mac Walters povedal, tím podieľajúci sa na tvorbe ME: Andromeda sa inšpiroval predchádzajúcim RPG titulom BioWare Dragon Age: Inquistion, resp. vzal si odtiaľ to, čo bolo dobré a vylepšil to, čo bolo na hre zlé. V DA:I hráči putujú jednotlivými oblasťami, ktoré sú plné rozličných malých, avšak často nudných úloh. V Mass Effect: Andromeda bude mať každá nová planéta svoj vlastný príbeh, ktorý sa rozvíjal ešte dávno pred tým, ako ste ju navštívili so svojim Pathfinderom. Vedľajšie úlohy budú veľmi prepojené s hlavnou, v ktorej budete robiť epické rozhodnutia, spoznávať bližšie históriu planéty, ľudí, ktorej na nej žijú a ich príbehy.
Pre hlavnú hrdinku/hlavného hrdinu Rydera je ME: Andromeda prvým dobrodružstvom
Zatiaľ čo v prvej hre ste začali so Shepardom, ktorý už bol dávno vojnový hrdina, Ryder sa ním počas hry len stáva. Má približne 25 rokov a teda je to ucho, ktoré ešte nemá také skúsenosti, ako Shepard. Mimochodom, pokiaľ svojmu hrdinovi necháte prednastavené meno Sarah alebo Scott, mali by vás členovia posádky oslovovať prvým menom. Potom samozrejme budú používať priezvisko Ryder či váš titul Pathfinder.
Mass Effect: Andromeda je založená na príbehu, avšak objavovanie nových svetov je dôležitou zložkou
Mac Walters ozrejmil, že sa hra samozrejme zameriava na príbeh a úžasné postavy, s ktorými sa stretnete. Je klasicky postavená na veľkých rozhodnutiach, ale zrejme nebudete riešiť až také galakticky kolosálne problémy ako v trilógií. Chce, aby hráči mali chuť objavovať planéty a nie sa len držali hlavných misií. Pretože Andromeda je dosť o preskúmavaní. Walters tiež spomenul veľkosť jednotlivých planét. Niektoré z nich budeme môcť skúmať pešo, avšak pri niektorých bude potrebné použiť nové vozidlo Nomád, pretože budú rozmerovo veľmi veľké.
Konečne uvidíme obe pohlavia mimozemských rás
Až do Mass Effect 3 sme nevedeli, ako vyzerá nežnejšie pohlavie Salarianov, Kroganov či Turianov. Mass Effect: Andromeda bude iná. Pokiaľ mimozemské rasy majú dve (a možno aj viac) pohlaví, uvidíme v hre mužských aj ženských zástupcov. Veď samotná členka Ryderovho tímu bude turianka. Čo sa týka mimozemských rás, krogani dorazili do galaxie Andromeda ešte stále s genophageom, avšak niečo bližšie nešpecifikované sa vraj stane, čo situáciu zmení. Pár slov Walters prehodil aj o asari PeeBee. Jej zvláštne meno je v skutočnosti len prezývka, skutočné meno je oveľa dlhšie. Okrem toho Peebee je dosť unikátnou asari, ktorá vníma veci inak, ako iné príslušníčky jej rasy.
Kódex v hre bude tentokrát nemý
Už sme si zvykli na príjemný hlas, ktorí nám v trilógií vysvetľoval základné fakty galaxie Mliečna dráha. V Andromede nič také nebude, z jednoduchého dôvodu – kódex je príliš veľký. Obsahuje totiž informácie z našej galaxie aj z tej novej.
Pre istotu si odložte svoje save-y
Možno ich budete potrebovať v ďalších hrách, ale isté to nie je. Totižto ani sami vývojári ešte presne nevedia, akým smerom sa po ME: Andromeda vydajú. Každopádne sa vám save-y môžu teoreticky v budúcnosti hodiť, keďže je plánované, že sa napríklad rodinka Ryderovcov zjaví aj v pokračovaniach.
Toľko k hlavným témam. Tu je ešte niekoľko samostatných informácií:
- PC verzia bude mať support pre ovládač.
- Koniec bude veľmi komplexný, niečo na štýl Mass Effect 1, ale s viacej rozhodnutiami ako v dvojke.
- Budeme si môcť zrejme prispôsobiť našu vlastnú loď, do istej miery.
- Hudba bude podobná tej z trilógie, avšak mierne modernejšia.
- Nexus je veľká stanica, určená na doplňovanie zásob, avšak preniesla so sebou aj niekoľko príslušníkov rozličných rás do galaxie Andromeda; je možné, že nimi budú aj rasy, ktoré nemali vlastné archy.
- Najdôležitejšie na koniec – tanečný súboj medzi Ryderom a Shepardom by vyhral Shepard. Stoja za tým roky skúseností, aspoň tak tvrdí Walters.
Mass Effect: Andromeda je momentálne vo fáze úprav, vydanie je naplánované na jar 2017.