Vývojári sa inšpirovali Zaklínačom 3 a chcú sa vyhnúť otravným mini úlohám, ktoré sa vyskytli v Dragon Age: Inquisition.
Už sme mali možnosť vidieť niekoľko detailných záberov z pripravovaného RPG Mass Effect: Andromeda. Niektorí fanúšikovia sa na ich základe začali obávať, že nový Mass Effect bude len sci-fi kópiou ďalšieho BioWare RPG – Dragon Age: Inquistion (aspoň čo sa týka preskúmavania otvoreného sveta a vedľajších misií).
Inquistion bola dobrá hra, avšak mala jeden problém, na ktorý sa fanúšikovia často sťažovali. Nudné, nezaujímavé vedľajšie misie, ktoré často posielali hráčov, aby nazbieral nejaký materiál tamto, alebo našiel strateného capa (áno taká misia tam naozaj je).
Nový Mass Effect však v stopách svojho RPG brata nepôjde. Vývojári sa totiž pri tvorbe side questov poučili z problematického Inquisition a inšpirovali hrou Zaklínač 3: Divoký Hon. Práve CD Projekt RED totiž priniesol zaujímavý mix mini úloh, ktoré často mali svoj vlastný pútavý príbeh a samostatné cutscény. Aj samotné zaklínačské zákazky prinášali občas morálne rozhodnutia.
K problematike vedľajších úloh sa vyjadril Fabrice Condominas, Mass Effect producent, v rozhovore pre marcové číslo časopisu PC Gamer.
„Pristupujeme k aspektu kompletnosti úplne inak, pretože sme sa poučili z Inquisition. Ale tiež sme sledovali ako to robia iné hry, ako napríklad The Witcher. A je pre nás veľmi dôležité, aby kvantita vecí, ktoré robíte, neznížila kvalitu toho, čo robíte.“
Fabrice Condominas
Mass Effect: Andromeda oficiálne vyjde 23. marca 2017 na PC, Xbox One a PS4.