Vývoj nádejne vyzerajúceho titulu Escape from Tarkov sledujeme už od jeho samého počiatku. Na tohtoročnom Gamescome sme vyspovedali Nikitu Buyanova a priniesli vám rozhovor. Dnes sa pozrieme bližšie na chystané novinky, keďže sme mali možnosť sa pozrieť na pripravovaný build hry.
Zatiaľ čo Mário spovedal Nikitu, ja som prehodil pár slov s prezentujúcim, ktorý mi ukázal chystané novinky. Ako ambasádor hry pre Česko a Slovensko síce poznám zákulisné informácie, no v tomto prípade to bolo prvý krát, čo som pripravované novinky videl priamo v akcii.
Hlavnou novinkou bude systém questov. Rôzne úlohy budú zadávať obchodníci, ktorí vám za úspešne splnené misie ponúknu výhody v obchodovaní, ale aj možnosť získať zaujímavé zbrane a vybavenie. Je však potrebné riadne si rozmyslieť od akého obchodníka si úlohy budete brať, keďže napríklad u Prapora za splnenú úlohu získate určitú výhodu, no ostatní obchodníci si toho všimnú a u nich môžete byť hodnotení negatívne, keďže ste neobchodovali práve s nimi.
V ukážke som sa pozrel na quest u obchodníka Prapora s názvom Big Customer. Vašou úlohou bude v raide nájsť chemický transport, ktorý následne označíte a bez povšimnutia úspešne opustíte váš nájazd. Ukážka prebiehala v noci, takže bol postup celkom hladký, pričom sa mi veľmi páčilo označenie transportu, ktoré prebiehalo za pomoci chemického svetla. Aj v tomto prípade bolo všetko nádherne animované; chemické svetlo najprv hráč zlomil, zatrepal a následne označil potrebné vozidlo transportu.
Escape from Tarkov je hlavne o kooperácii a tímovej spolupráci, takže je jasné, že novinka v podobe gestikulácie je vítaným doplnkom. Okrem základných znakov, ktoré budú plne animované, hra dostane aj ďalšie príkazy. Tie sú nahovorené a závislé od vašej frakcie, takže ak hráte za USEC čakajte anglické príkazy, naopak tie od BEAR budú v ruštine.
Pozrel som sa aj na granátomet, ktorý bude možné pripevniť k zbrani. Opäť čakajte skvele animovaný systém a rozhodne ešte lepší výsledný efekt. V prestrelkách určite niektorí oceníte streľbu spoza krytu tak, že len vystrčíte zbraň a pálite. Tento prvok je dosť bežný v TPS hrách, no v prvej osobe to je ešte viac zaujímavejšie.
Neminula ma ani ukážka úkrytu – Hideout. Ten si budete môcť po nájazdoch postupne so získaných vecí rozširovať a zlepšovať. V ukážke som videl už plne vybavený úkryt, v ktorom ste sa mohli voľne pohybovať, prezerať si vašu výbavu, prípadne si zastrieľať na terč a vyskúšať váš arzenál. Hideout je v podstate vaša úschovňa a vo finále to bude veľmi dôležité útočisko na úteku z Tarkova.
V prezentovanom builde som na mape videl aj lokáciu Aréna. Tú mi však ukázať nechceli. Mimo oficiálnu debatu mi však potvrdili známu vec a predovšetkým naznačili súboj jeden proti jednému, ktorý bude pravdepodobne kompetetívny. Ako to nakoniec bude vo finále vyzerať je však otázne, no v každom prípade očakávajte ďalší zaujímavý prvok hry.
Escape from Tarkov sa postupne dostáva medzi hráčov a mainstream. To čo sa snaží ponúknuť je v rôznych smeroch inovatívne a už teraz sa tešíme čo nám vývoj prinesie v budúcnosti. Mimochodom o jeho kvalitách určite svedčí aj ocenenie portálu Survivethis.news, kde získal prvenstvo v kategórii Editor’s Choice 2017.