Tak sa zdá, že nákupom v hrách zatiaľ neodzvonilo.
Mikrotransakcie sú kontroverznou témou medzi hráčmi a mnohí z nás ich v hrách vyslovene neznášajú. Avšak ako posledné vyčíslenie ziskov spoločnosti Activision Blizzard nasvedčuje, zatiaľ sa im mimoriadne darí.
Počas roka 2017 totižto Activision zarobil 7 miliard dolárov, z čoho 4 miliardy pochádzali práve z nákupov priamo v hrách. Značná časť z tejto sumy pochádzala zo ziskov z titulov ako Candy Crush Saga, avšak vyše 2 miliardy priniesol do pokladničky Blizzard aj napriek tomu, že nevydal minulý rok žiadnu novú hru.
Blizzard generoval rekordný zisk z expanzií a nového obsahu či eventov v hrách Overwatch, Hearthstone a World of Warcraft.
Časť úspechu Activision nesie na svojich pleciach aj Destiny 2, napriek všetkým problémom. Darilo sa aj DLC Zombie Chronicles pre Call of Duty: Black Ops 3, napriek tomu, že Black Ops 3 je 2 roky stará hra. Podľa slov prezidenta Activision Blizzard, Coddyho Johnsona, išlo o doplnok do hry, ktorý sa umiestnil na prvej priečke v rámci hráčskej základne PlayStation Severná Amerika.
Čo však z celého hodnotenia vyplýva je, že hráči investovali viac do doplnkov, lootboxov, balíčkov kariet a iných predmetov v hernom obchode, než do dodatočného obsahu. Ak sa bude mikrotransakciam naďalej takto dariť, len tak skoro z hier nezmiznú.