Smútok z odloženia plánov na oživenie legendárnej série System Shock netrval dlho. Larry Kuperman zo štúdia Nightdive hráčov uistil, že hra sa svojej remake verzie určite dočká. Nebude to však tento ani budúci rok.
Akčnú sci-fi hororovú adventúru System Shock z roku 1994 mnohí kritici právom nazývajú prelomom vo svojom žánri. Hra nás zaviedla do cyberpunkovej budúcnosti, konkrétne do roku 2072, kde sa na vesmírnej stanici snažíme zmariť plány temnej umelej inteligencie – SHODAN.
Úplnému zabudnutiu hry zabránilo množstvo jej duchovných nástupcov, ako sú Deus Ex, Bioshock, ale aj minuloročný Prey. Vývojári zo štúdia Nightdive sa však rozhodli, že znovuzrodenie si zaslúži aj samotný System Shock. Po úspešnej kickstarter kampani v roku 2016 sa teda začal jej vývoj. Po prvotných problémoch s výberom správneho enginu neskôr prišla správa, oznamujúca odklad prác na remake verzii na neurčito.
Kampaň na kickstarteri za hru hru System Shock začala v júni 2016 s cieľom vyzbierať 900.000 dolárov. 21.000 podporovateľov nakoniec dokopy na hru prispelo sumou 1,3 milóna dolárov.
Veci sa zrejme už pohli správnym smerom a Larry Kuperman, šéf finančného oddelenia štúdia, vysvetlil, prečo sa vlastne celý projekt pozastavil. Podľa jeho slov na hre pracovalo priveľa ľudí s vlastnými nápadmi, ktoré chceli v hre presadiť. Hra sa následkom toho drasticky odklonila od prvotnej vízie, ktorú štúdio sľúbilo hráčom. Kuperman všetkých uistil, že nový System Shock nakoniec určite bude. Najskôr sa ho však dočkáme až v prvom kvartáli roka 2020.