Medzi fanúšikmi roguelike hier si Son of a Witch získava pozornosť už od roku 2016. V máji budeme mať konečne možnosť si zahrať hotovú verziu hry.
Son of a Witch zakladá na klasickej podstate roguelike hier. Hráč si vyberie jednu zo 7 hrateľných postáv, v náhodne vytváraných miestnostiach bojuje proti nepriateľom, odomyká si zbrane a iné predmety a keď zomrie, začína znova takmer od nuly. Vývojári z Bigosaur dali hre jednoduchý farebný vzhľad, pod ktorým sa ale skrýva komplexnosť množstva herných mechaník.
Na hráčov čaká vyše 120 unikátnych zbraní a predmetov, pričom počas každej hry ich je možné získať iba pár. Navyše každá zbraň má výnimočné schopnosti a typ útoku a tak cesta za pokladom bude vždy o niečo iná od tej predošlej. Tieto zbrane sú potrebné na boj s nepriateľmi, no najväčšou prekážkou bude 24 bossov. Hráč ale na boj nebude sám a v celej hre sa bude skrývať až 26 zvieracích pomocníkov, ktorých je možné použiť v boji. Popri týchto prvkoch hra obsahuje aj veci, na ktoré si už hráči v tomto žánri zvykli, ako napríklad obchody, miestnosti s pokladmi alebo tažkými výzvami.
Na prvý pohľad Son of a Witch pripomína populárny beat-em-up Castle Crashers a autori sa touto inšpiráciou netaja, hovoria o nej aj na svojom oficiálnom webe. Ako v Castle Crashers, aj v tomto titule bude možné hrať nielen osamote, ale aj v co-op režime v spoločnosti až 3 ďalších hráčov.
Son of a Witch opúšťa Early Access fázu na Steame a hra bude oficiálne vydaná 16. mája. Potom ale práca vývojárov nekončí. Autor hry Milan Babuškov sľubuje, že hráči sa môžu postupom času tešiť na nové predmety, zbrane, zvieratá, mountov, úlohy od NPC, hrateľné postavy a kopec ďalšieho herného obsahu.